Webtoon Tavsiyesi - Like a Butterfly (Navillera)

 



Puan: 10/10

Yazar: HUN, JIMMY

Tür:

Dram, Günlük Hayat

Tanıtım:

Eski bir arkadaşının cenazesinden sonra, Dukchul Shim her zaman denemek istediği bir şeyin peşine düşer: bale. Karısı, çocukları ve diğer tanıdıklarını şaşırtacak şekilde (ve belki de dehşete düşürecek şekilde) bu 70 yaşındaki, kalbinin ve tutkusunun peşinden gitmeye kendini kaptırıyor. Dukchul, genç eğitmeni Chaerok ve kendi hırslarının uçuşa geçme umuduyla yardımıyla, zorluklar ve bizim ölümlülüğümüz karşısında bile bir kişinin hayalinin peşinden gitmenin önemini ve sevincini gösteriyor.

Benim Görüşüm:

Bayıldım... Tek kelime ile bayıldım. 

Baş karakterimiz 70 yaşında olan bir amca. Ancak kendine iyi baktığı için kendinden dekadlarca genç kişilere taş çıkarabilir. Dukchul amca ölmeden önce yapmak istediği son şeyin bale olduğuna karar vererek, çevresindekilerin olumsuz yorumlarını görmezden gelerek baleye başlıyor.

Orada da ikinci baş karakterimiz olan Chaerok ile tanışıyor. İki baş karakterin hayatlarını nasıl sürdürdüğünü anlatan aşırı rahatlatıcı bir webtoon.

Serideki hiçbir karakterin Mary Sue olmamasına gerçekten sevindim. Gerçekçi ve temelleri sağlam bir dünya sunuyorlar bize. Olaylar sıkılaşmıyor ve sürekli ilerliyor. 

Hikayede ufak tefek karakter gelişimleri de olmasına rağmen ana fikir hep Dukchul'un yaşına rağmen yeni bir şeyi deneme cesaretine getiriliyor. Ön yargılı, boş boş konuşan çok fazla karakter olmasına rağmen ona saygı duyup, arkasından destekleyenlerin sayısı da çok.

Kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.

Ayrıca çizimleri de çok güzel. Chaerok bale yaparken çok havalı ve seksi gözüktüğünün de altını çizmeliyim.



Bu sene çıkan ve hala yayınlanmaya devam eden bir dizisi de var. Dizinin baş rollerinde Song Kang ve Park In-Hwan'yı görüyoruz. Diziyi izlemediğim için bilmiyorum ama bana göre atmosferi webtoondan baya farklı.

Sosyoekonomik düzeyleri tavan yapmış dizide... Bilmiyorum, belki böylesinin daha iyi olacağını düşünmüş olabilir senaristler yine de aynı sıcaklık hissini vermiyor bence.

Ayrıca webtoonda çok beğendiğim 24. bölümün dizi versiyonu beni baya bir hayal kırıklığına uğrattı. Yağmur sahnesi çok güzeldi beee....


Aşağıya dizinin fragmanını koyuyorum.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel