Kitap Tavsiyesi - Dr. Jekyll ve Mr. Hyde'ın Tuhaf Hikayesi


Puan: 8/10

Yazar: Robert Louis Stevenson

Tür:

Gizem, Korku

Tanıtım:

Dr. Jekyll ve Mr. Hyde, insan varoluşundaki tezat yönlerin hissedilmeye başlandığı, ancak toplumun katı ahlaki kalıplarının birini yücelttiği, ötekini iğrenç ve suçlu kıldığı bir dönemde, çift yönlülük üzerine yazılmış, modern bir mit haline gelmiş bir hikâyenin kahramanıdır.

Benim Görüşüm:

1886 yılında yazılmış bir kitap şu anda bile çoğu film ve diziye esin kaynağı olabilecek bir orijinalliğe sahip.

Çoğumuzun bildiği Çoklu Kişilik Bozuklığu ya da diğer adıyla Disosiyatif Kimlik Bozukluğu (DKB) kişinin farkında olup ya da olmayarak altarnetif bir ya da birkaç kişilik geliştirmesidir. Bu kitabın da bunu temel alan bir olay örgüsüne sahip olduğunu söyleyebilirim.

İlk önce bu kitabı ilk nerede duyduğumu söylemek isterim. Eskiden Kore dizilerine baya bir ilgim vardı. Hyun Bin'in oynadığı Hyde, Jeklly and me diye bir diziyi izlerken hem başlıktan hem de içerikten ilgimi çekmişti.


Diziyi bitirmesem de kitabı okumaya aklıma koymuştum ancak şimdi nasip oldu.

Hikayeyi daha komlike bir şey beklerken bu kadar sade bir dille anlatılmış olması aslında oldukça iyiydi. Bir "Sisle Gelen Yolcu" değildi ama kendi çapında cazibesi olan bir kitaptı.

Gizem unsurunu ne kadar iyi kullanmış olsa da yine de tahmin edilebilir bir şekilde ilerledi. Zaten ana temayı bildiğim için bana çok gizemli gelmese de işin aslını öğrendiğimde yine de şaşırdığımı söylemek zorundayım çünlü böyle bir şeyi hiç beklemiyordum. Jeklly'nin yavaş yavaş Hyde'a kaybetmeye başlaması ne kadar sinir bozucu olsa da yazar kişilik analizini oldukça iyi yaptığını söyleyebilirim.

Ayrıca bir nevi kötülüğün iyiliğe karşı bir zaferini görmekteyiz. Kötülüğün daha orijinal olduğunu, insanlık benliğinin daha saf daha baskın tarafını oluşturduğunu yazar açık açık dile getiriyor ayrıca iyiliğin kötülüğün içinde eridiğini onun tarafından asimile edileceğini öngörüyor ve sonunda da haklı çıkıyor.

Ben de yazara katılıyorum ama sonuçta iyi mi kötü mü olacağımız kendi irademize bağlı. Herkesin içinde bir Hyde bir de Jeklly vardır sadece kimin baskın olacağına biz karar vereceğiz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm