Film Tavsiyesi - Source Code

 


Puan: 8/10

Yönetmen: Duncan Jones

Tanıtım:

Afganistan’da özel bir göreve helikopteri ile birlikte giderken kendini Amerika’da yani kendi ülkesinde bir trenin içerisinde bulan Kaptan Colter, nasıl, neden ve daha da önemlisi ne zaman bu trene bindiğini hatırlamaz haldedir. Colter aniden paniğe kapılır ve kendini trendeki tuvalete atar. Colter asıl şoku tuvalet aynasına yani kendine baktığında yaşar çünkü Colter artık kendi yüzüne ve hatta kendi kişiliğine sahip değildir ve bir an da işine gitmekte olan bir okul öğretmeni oluvermiştir. Colter özel bir program sayesinde bir başka kişinin benliğine bürünebilmektedir. Bu özel program sayesinde o gün o saatte sadece ve sadece 8 dakikalığına bir öğretmen olan Colter’ın görevi bu 8 dakika içinde aynı gün trene kimin bomba yerleştirdiğini bulmaktır. Geçmişi değiştirmenin imkansız olduğunu öğrenen Colter sürekli sadece 8 dakikalığına bu trende sıradan bir okul öğretmeni olarak uyanacak ve bombacının kim olduğunu bulmaya çalışacaktır.

Benim Görüşüm:

Bu filmi "Sonunu anlayamadığımız filmler" adlı bir listede görmüştüm. Filmi bitirdim ve gönül rahatlığıyla şunu söyleyebilirim ki filmde anlaşılmayacak hiçbir şey yok. Fazla mı abartmışlar ne? 

Filmi beğendim. Bombacıyla ilgili olay daha ciddi olsaydı daha çok severdim ama işlerin bu kadar kolay çözünmesi hem izleyici hem de senarist için iyi olmuş. :D

Colter karakteri gerçekten çok acınası bir durumda. Onun yerinde olmayı hayal bile edemiyorum. O kadar cömert ve iyi kalpliydi ki neredeyse beni ağlatacaktı. Onun yerinde ben olsaydım "Kurtarmıyorum abicim. Ne haliniz varsa görün. Zaten benim işim bitmiş sizinle mi uğraşıcam?" derdim. Film boyunca bu şekilde demesini de çok istedim. Ancak o gerçek bir kahramandı ve elinden geleni yaptı.

Paralel evren konusu tüm bilim-kurgu türleri arasında en sevdiğimdir. Bu sevgi özellikle Steins Gate ile başlamıştı. (Bu arada favori animemdir.) Hala devam ediyor.

Bilim kurguyu seviyorsanız ertelemeden bu filme bir şans verin.

Ayrıca bu filmi sayısız kere televizyonda görmeme rağmen hep yarım yamalak izleyebilmiştim. Filmi bitirdikten sonra şunu söyleyebilirim ki : Eğer bir televizyon kanalım olsaydı bu filmi sürekli oynatırdım. Neden mi? Birincisi kolay unutulacak bir film, ikincisi her şeyden az az var. Romantizm, aksiyon, gizem, bilim kurgu, dram, komedi (:D).... Televizyon için mükemmel bir film.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel