DİZİ İNCELEMESİ 1- ONE SPRING NIGHT

ONE SPRING NIGHT



 Konusu:  4 yıllık ilişkisi hakkında düşünmeye başlayan Lee Jung In ile bekar bir baba olan Yoo Ji Ho'nun arasındaki aşkı konu alır

Evlilik? Sevgili ilişkileri? Aşk? İlişkide ailenin etkisi? 
Bu diziyi izlerken bu konular hakkında derin düşüncelere daldım. Diziyi oldukça sevdim. Sevmemdeki en büyük etkenlerden birisi ana kadın kahramanın güçlü bir kişiliğe sahip olması. Kore dizilerinde bildiğimiz o 'saf' kızlardan değil. Herkesin dediğine inanmıyor, bir karar almadan uzun süre boyunca konu hakkında düşünüyor, oldukça olgun bir karakter. Ana kahraman erkek ise düşünceli ve ağırbaşlı. Zorba, baskıcı, kötü çocuk havalarında olmayan bir erkek karakter. Oğluna karşı olan sevgisi içimi ısıtıyordu.

Belki bazılarınıza ana karakterlerin yaşadığı ilişkiyi hata olarak görenler olabilir. Lakin ben öyle düşünmüyorum. Aldatılmak-aldatmak çok iğrenç bir şey biliyorum (Allah kimseye yaşatmasın) Fakat ilişkiye devam etse de birbirlerini aldatmış olmayacaklar mıydı? Kızımızın dizide de belirttiği gibi bir ilişkide sevgi ve saygı bittiyse o ilişki de bitmiş demektir. Daha fazla uzatmak birbirini kandırmak olur. Kız tabiki de Gi Seok dan ayrılırken karar vermesi uzun sürmüş olabilir bazılarınıza göre ama bildiğimiz gibi 4 senelik bir ilişki. 4 sene oldukça uzun süre. Ayrılmadan her şeyi dikkatlice düşünmesi gerekti.


Kore dizilerindeki bir başka klasik olan iş yerindeki başarısı yüzünden kızını satmaya pek hevesli baba karakteri. İzlerken o kadar sinirlendim ki  baba karakterine. Önüme getirseler eşek sudan gelinceye dek döverdim. 

Bir başka sinirlendiğim kişi ise Gi Seok . Jung In ondan defalarca ayrılmasına rağmen hala kendi bildiğini okuması. Her şey normal gibi davranırsa Jung In'un ona döneceğini düşünecek kadar aptal. İlişkinin tek kişinin ısrarıyla devam edeceğini düşünecek kadar bencil. Ayrıca Ji Hyuk'u küçümsemesi de oldukça zavallıcaydı. 


Oldukça gerçekçi bir diziydi. Jung in'in ablası Seo in'e çok üzüldüm. Yaşadıkları çok ağır şeyler. Babasının zorlamasıyla birisiyle evlenmesi. O kişiden şiddet görmesi ve sonunda ise ondan hamile kalması. Ama gurur duydum  çocuktan vazgeçmedi. 

Ve açıkçası bu OST'u bir harika!!




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm