Oyun Tavsiyesi - OneShot

 


Puan: 8/10

Tür:


RPG, Macera

Yayıncı:  Degica

Tanıtım:

OneShot, benzersiz oynanış yeteneklerine sahip gerçeküstü bir baştan sona Bulmaca / Macera oyunudur. Uzun zamandır ölü olan güneşini geri kazanma görevinde bir çocuğa gizemli bir dünyada rehberlik edeceksiniz. Dünya var olduğunu biliyor.

Benim Görüşüm:

OneShot oyunu uzun zamandır oynamak istediğim bir oyundu. Kış indirimindeyken almaya karar verdim. İlk önce şunu söylemeliyim ki oyun benim için biraz hayal kırıklığı oldu.

Hikayeden daha fazla şey bekliyordum. Niko çok sevimli bir karakter olsa da Niko dışında başka bir karaktere bağlanamadım. Bu yüzden hikayenin etkileyiciliği oldukça azaldı. Belki oyunu oynayan diğer oyuncular böyle düşünmüyordur ancak benim düşüncem bu şekilde.

Bu tarz bir oyunda ana hikayenin yanı sıra ekstra hikayelerin de öenmli olduğunu düşünüyorum. Undertale'den örnek vermem gerekirse ilk aklıma gelecek kişi Toriel'dir. Saf ve şefkatli Toriel'i sadece oyunun ilk yarım saatinde görmemize rağmen direk ona bağlanabilmiştik. Ben ilk rotamda Toriel'i öldürmüştüm. Oyunu bitirdiğimde aslında onu öldürmeden de geçebileceğimizi gördüğümde çok üzülmüştüm. O zamanki yaşadım pişmanlığı asla unutamam. Aynı gün oyunu tekrar oynayıp bitirdim ve mutlu sonu alabildim. 

Ancak bu oyunda yan karakterlere bağlanamıyorsunuz. Çünkü anlatılmaya değecek bir hikayeleri yok. Oyunda önemli olan tek karakter var o da Niko. Ayrıca sizsiniz. Evet... Doğru okudunuz. Yapımcılar sizi de bir karakter olarak tasarlıyor. Sizi "tanrı" konumuna koyuyor ve Niko'nun yolculuğuna eşlik etmenizi istiyor. Niko'yla konuşa da biliyorsunuz. Ayrıca oyun bilgisayar dosyalarınızı alt üst ediyor.

Oyun ekranından çıkıp bilgisayar dosyalarına kadar gelen ilginç bir oynanış tarzı olsa da bunları yapmak bana sadece yorucu geldi. Neden mi? Çünkü ilk defa böyle bir şeyi deneyimlemiyordum. Undertale ve Monica'da benzer şeyler yapmıştı. Eğer ilk defa böyle bir şeyi deneyimleyecek olsaydım, oyunu çok seveceğimden eminim. Ancak gerçeklik çok açık ve oyun beni çok fazla etkileyemedi.

Oyunda ilginç bulduğum ve her şeye rağmen yüksek puan vermemin nedeni ilk defa bir oyunda bu kadar dışlanmış hissetmem. RPG'lerin yaptığı gibi karakterinizi benimsetmekten çok sizi dünya dışı bir varlıkmış gibi davranıyor ve sanki Niko (oyunun baş karakteri) ile birlikte oynuyormuşsunuz hissi veriyor.

İlginç bir deneyimdi. Oyunun sonu beni pek tatmin etmedi. Neyse fena değildi diyerek yorumlama kısmımı bitireceğim.

Hayran Çizimleri:





Edited: 21.03.2021

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel