Oyun Tavsiyesi - Dragon Age 2


Puan: 8\10

Tür:


RPG, Aksiyon, Fantastik

Yayıncı:  
Electronic Arts

Tanıtım:

Karanlığın hüküm sürdüğü Felderen topraklarından kaçıp Kirkwall Şampiyonu olmak isteyen Hawke adlı bir mültecisiniz. Medeniyetin gidişatını belirleyecek kararlar verirken gücünüzü yükseltin ve destansı savaşlara katılın. Güç arayışınız başlıyor. Tarihte nasıl bir yere sahip olacaksınız?

Benim Görüşüm:


Yine hikayesiyle etkileyici bir Biowere oyunu. Dragon Age: Origin hem hikaye olarak hem de savaş mekanizmasında kullanabileceğiniz taktikler açısından tamamen bir baş yapıttı.

Dragon Age 2 hikaye olarak muazzam olsa da hem grafikleriyle hem de savaş algoritmasıyla kesinlikle beklentimin altında kaldı. Önceki Dragon Age yazımdaki gibi başlık başlık inceleyeceğim bu oyunu da.

Savaş:

İlk oyunda taktiksel düşünce ve davranış ön plandayken bu oyunda aksiyon daha ön planda. Oyunu, kritik anlar dışında, pek durdurmanıza gerek kalmıyor. Düşman algoritmasını kesinlikle beğenmedim. Yani kapalı bir odadayız 10 tane düşman var. Hepsini öldürdükten sonra 15 tane daha geliyor. Hiç mantıklı değil ve oyundan da soğutuyor.

Ayrıca her düşmanın benzer dövüşme tarzı var bu yüzden oyunun prologue kısmını bitirdikten sonra size çok da tazeleyici dövüş sunmuyor. Oyundaki en sevdiğim dövüş tabii ki ejderhalarla olan dövüştü. Oyunu önceden kaydetmediğim için acayip stresli bir dövüş olmuştu. Varric sayesinde kazandım. <3

Loot:

Dlc leri aldıysanız loot kadar boş bir iş yok. Topladıklarınızı direk satabilirsiniz. Ayrıca aşırı saçma bir loot sistemi var. Oyundaki en nefret edilesi özelliklerden biri.

Grafikler:

Doğrusunu söylemek gerekirse grafikler berbattı. Tamam, karakter tasarımlarından bahsetmiyorum. Mekan tasarımından bahsediyorum. Çok basit ve sıkıcıydı ayrıca ilk oyuna göre neredeyse hiç gelişme olmamıştı. 

Hatta karakter tasarımı ilk oyunla neredeyse aynıydı. 

Hikaye:

Kirkwall Şampiyonu... Bu oyun ilk oyundan tamamen farklı bir hikaye sunuyor. Artık bir gezgin değilsiniz ve tüm hikaye tek bir şehirde geçiyor. Bu yüzden harita çok küçük ve çoğu mekan ve düşmanlar sürekli tekrarlıyor. Belli bir zaman sonra kesinlikle sıkıyor.

Hawke'ın kişiliğini siz seçebiliyorsunuz. Ben genellikle Humorous(Dalgacı) üzerinden gittim. Azıcık gülmek hakkımız diye ancak bazen baya acımasız olabiliyor. 

Bana göre Dragon Age serisi hikaye olarak yazılmış en iyi oyunlar hakkında. Okumak isterseniz sayfalarca codexi var. Yine de asla okumayı düşünmedim. Konuşmalar, karakterler çok gerçekçi hissettiriyor. Ayrıca ilk oyunu oynayanlar bilirler. Tapınakçılar ve büyücüler arasındaki anlaşmazlık bu oyunda daha çok hissediliyor.

Oyuna ek 2 tane de dlc var. Corypheus ve Qunariler hakkında oynamanızı tavsiye ederim.

Genel:

Dürüst olmak gerekirse bu oyunu oynamadan önce Inquisition'ı oynadım. Hikayeyi tam anlamadığım için bu oyunu oynamaya karar verdim. Yani çok da bu oyunu oynamak için bir isteğim yoktu ancak oyunu da bitirdim.

Bence bir oyun değil de film olarak düşünürsek yukarda verdiğim gibi 8 puan rahat verebilirsiniz. Ancak savaş mekaniklerini ve grafiklerini göz ardı etmeyip onları da değerlendirirseniz oyuna 5 puanı ancak verebilirsiniz.

Müzikleri de çok hoştu.


Eğlenceli Şeyler:






Spoiler:

Oyunu kadın Hawke olarak oynadım ve Fenris ile romance yapmaya çalıştım. Lanet oyunun algoritması yüzünden tüm hediyeleri bulamadığım için rotaya giremedim. Bekar olarak oyunu bitirdim. En azında dlc'deki Tallis ile biraz yakınlaşabildim.

Anders... Sanırım bu oyunu oynayanların görüş ayrılığına düştüğü en önemli karakter. Anders Chantry'i bombaladı ve büyücüler ile tapınakçıların arasındaki savaşı başlattı. Yaptığı şey bana göre affedilmezdi. İlk oyunu bir Circle büyücüsü olarak oynamıştım. İkinci oyunda da büyücüydüm. Bu yüzden büyücülerin neler çektiğini anlayabiliyorum ve onların haklı olduğunu düşünüyorum. Ancak Anders'ın yaptığı yanlıştı. Sonucu da idam oldu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel