Oyun Tavsiyesi - Outer Worlds

 



Puan: 8\10

Tür: 

RPG, FPS, Açık Dünya

Yayıncı:  Private Division

Tanıtım:

The Outer Worlds, Obsidian Entertainment and Private Division'ın yeni tek oyunculu bilim kurgu RPG'sidir. Bir uzay kolonisini keşfederken, olmaya karar verdiğiniz karakter bu oyuncu odaklı hikayenin nasıl gelişeceğini belirleyecektir. Koloni için kurumsal denklemde, planlanmamış değişkensiniz.


Benim Görüşüm:

Obsidian Entertainment'ı gördüğünüzde aklınıza hangi oyunlar geliyor? Pillars of Eternity, Fallout, Star Wars, Tyranny... Sadece geliştirci bile size ümit vermeye yetiyor. Fallout'u (Bethesda) oynarken bu oyunun çıktığı haberini almıştım. Acayip heyecanlandım çünkü resmen göz kamaştırıcı gözüküyordu. Ama oyun beklediğimden biraz sönük kaldı.

Kesinlikle katılıyorum


İlk olarak bölüm tasarımı ve çevreden bahsedeceğim. Önümüzde dağ, taş çok fazla engel var bu yüzden bana göre çok da açık dünya hissi yaratmıyor. Bilmiyorum... Önceki oynadığım oyunlarla alakalı olabilir sanırım. Açık dünya deyince dövüşmekten yorulduğun zaman bir dağın tepesine çıkıp etrafı seyredeceğin ya da çıkamasan bile zorla dağa çıkmaya çalışacağın yerler olmalı. Skyrim ya da Fallout'un yarısı böyle geçiyordu benim için...

Nedense etrafta sürekli lootlamak için çiçek, böcek aradım ama yoktu. :/ Bu RPG'lerin sessiz kurallarından biri değil miydi? Ayrıca lootlamakla çok zaman harcadım. Lootlama işini bırakıp parayla satın falan alsaydım oyun sürem yarı yarıya azalabilirdi.

Hikaye derin ve güzel ancak bazı yerlerde sadece sıkıcı oluyor. Mass Effect'in verdiği o "Sen çok önemlisin" imajını çok veremedi. Ama yine de hikaye baya derindi.

Oyunda genel olarak hep Board'ın karşısında durdum ve Iconaclast gibi anarşist grupları destekledim ki bu oyun sonunda oldukça işimi kolaylaştırdı. Normal şartlarda 7 puan vermeyi düşünüyordum ancak sondaki Boss beni birazcık tatmin etti ayrıca güzel bir son verdi.

Eşlikçi olarak SAM, Parvati, Max, Ellie, Nyoka ve Felix var. Aralarından ekibe ilk katılan üye olan Parvati favorim. Hem görevi de eğlenceliydi. Junlei ile ikisine mutluluklar diliyorum. İkinci favorimse Ellie. Kadın tamamen manyaktı :D



Aksiyon kısmına gelirsek asıl puanı buradan kırdığımı söyleyebilirim. Çok eğlenceli değildi bence. Dövüş kısımları bana çok kolay ve yetersiz geldi. Kanımın kaynadığını bir türlü hissedemedim.

Oyunda ölme sebeplerinizin %80'i fark etmeden yada yanlışlıkla yüksek bir yerden atlamak. %15'i yanlışlıkla kısıtlı alana dalarak etrafınızdaki herkesin size saldırmasına sebep olmak. %3'ü bu karakteri öldürürsem ne olur diye merak ettiğiniz için yoldan geçen herkesi öldürünce tüm koloniyi kendinize düşman yapmak. %2'si zamanında by-pass alamamak.

Ayrıca müzikler ve evren steampunktı. Ben baya sevdim. Ancak tüm oyun boyunca bir tane telefon görmemem çok garipti. Tamam görüntülü konuşma vardı ancak ben yanımızda taşınan bir telefondan bahsediyorum.

Her şeye rağmen hikaye olarak özellikle de final olarak beni tatmin eden bir oyundu.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel