Cheesecake Etkinliği (Çok güzel bir cheesecake tarifi) <( ̄︶ ̄)>



Eveeet~ Okulumuzun bir öğrenci topluluğunun düzenlediği Cheesecake yapma etkinliğine katıldım. Resimde gördüğünüz küçük cheesecake'lerden 16 tane çıktı. Hepsini nasıl yiyeceğiz diye düşünürken yarısından çoğu çoktan bitmişti °˖✧◝(⁰▿⁰)◜✧˖°

Tadı kesinlikle mükemmeldi. Etkinliğe katılmakta biraz çekingenlik göstermiştim çünkü hem Zoom üzerinden böyle bir etkinliğin garip olabileceğini düşünmüştüm hem de katılan yarın bir arkadaşım olmadığından yalnızlık çekebileceğimi düşünmüştüm. Ancak dediklerimden hiçbiri olmadı ve gayet keyifli geçti. İyiki katılmışım (⁄ ⁄>⁄ ▽ ⁄<⁄ ⁄)


Tarifi hemen yazayım. \(^▽^)/

Alt tabanı için:
  • 100 gr tereyağ
  • 2 paket Burçak bisküvi
Kreması için:
  • 200 ml krema
  • 500 gr labne
  • 2 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 paket vanilya
Üst sosu için:

Çikolatalı:
  • 250 gram sütlü çikolata
  • 200 ml krema
Limonlu:
  • 1 adet limon kabuğu rendesi ve suyu 
  • 1 su bardağı su
  • 1/2su bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı nişasta
Vişneli:
  • 1 su bardağı dolusu dondurulmuş vişne
  • 1 su bardağı su 
  • 1/2 su bardağı toz şeker
  • 2,5 silme yemek kaşığı nişasta
Zoom'da etkinlik başladığı andan itibaren herkesin eli ayağına dolandı çünkü hocamız ufalanmış bisküvinin içine direk erittiği tereyağını koydu. Hiçbirimiz daha bisküvimilerimizi rondodan çekmediğimiziçin aceleyle onunla uğraştık.

Bisküvileri ve tereyağını güzelce karıştırdıktan sonra onları aşağıda gördüğünüz muffin kalıbının dibine güzelce serdim.



Ondan sonra kalıpları sertleşmasi için buzdolabına dizdim. Bu kısımda biraz geç kaldığım için zar zor yetişebildim. (ノ_<。) Sıra kremayı hazırlamakta~~

İlk önce karışma kabına labnemizi, kremamızı ve şekerimizi koyuyoruz. Onları güzelce karıştırdıktan sonra unu, nişastayı ve vanilyayı ekleyerek biraz daha karıştırıyoruz.

Yumurtaları teker teker ekleyerek el çırpıcımızla yavaş yavaş çırpıyoruz. Hazırladığımız kremayı cheesecake'in içine üstüne döküyoruz. Önceden ısıttığımız 160 derecelik fırında, altlı üstlü fansız ayarda 30 dakika pişiriyoruz. Fırının tabanına bir kaseye su koyarak onu yerleştiriyoruz.

Salladığımızda sallanmayacak hale gelince kadar pişiriyoruz. Cheesecakeler soğurken de üst sosunu hazırlıyoruz.

Ben ilk limonlu sos yapmak istedim. Ancak nişastayı direk içine boşalttığım için nişasta sertleşti ve çok garip bir sos oluştu ve ben de döktüm. 。゚(。ノωヽ。)゚。

Sonra çikolatalı sos yapmaya karar verdim. Standart ganaj yaptım ve onları cheesecake'in üstüne döktüm.

Çok lezzetli oldular. ( ´ ∀ `)ノ~ ♡ Herkese tarifi denemesi tavsiye ediyorum. 



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel