Manga Tavsiyesi - Ashi- Girl


Puan: 10/10

Mangaka: Kozeuko Morimoto

Tür: 

Tarihi, Josei, Bilim-kurgu

Tanıtım:

Hayakawa Yui uyumayı ve yemeyi seven, motivasyonsuz tembel bir kızdır. 16 yaşında, ama ilkokullu bir oğlan gibi görünüyordur. Tek yeteneği ise koşmak. Yanlışlıkla erkek kardeşinin yaptığı zaman makinesini aktif ettikten sonra şans eseri, Yuinosuke adını kullanan ve gerileyen piyade askerlerinin olduğu Sengoku Dönemi’ne gider. Sonrasında, biraz mantar yer ve rüyasındaki adamla karşılaşır. (Mavi Mangadan alıntıdır.)

Benim Görüşüm:

Tek kelimeyle mükemmeldi. Bu serinin neden popüler olmadığını anlamıyorum. Çizimleri, arka planı, hikayesi hepdi çok güzel. Özellikle baş karakter. 😆 Çok eğlenceli, kararlı, asla umudunu kaybetmeyen, inatçı, cesur ve biraz da aptal. Bu tarz karakterleri çok seviyorum. Yui aşkı için her şeyi yapabilecek bir kız. Bu sevdiği kişinin atını koşturmak olda bile. ^^


Yui ilk görüşte aşık olduğu Genç Beyi için her çeşit derde katlanabilecek bir kız olmasına rağmen bu seride erkek baş rol de sıradışı.

Sıradışı demek aslında doğru olmaz sadece garip zevkleri olan normal biri diyebiliriz. Yani Yui'den hoşlandığı için garip zevkleri var ama çoğu shoujo mangada görmeye alışık olduğumuz erkek tiplemesine de hiç uymuyor. Havalı ve yakışıklı ama anlarsınız ya... Geçmişten biri. Bu yüzden genel olarak vermesi gereken tepkiyi vermiyor ve bu da benim çok hoşuma gitti.

O kadar akıcı ve merak uyandırıcı ki su gibi okuyorsunuz. Zaman yolculuğu hakkında çok manga okumadım ama bu konuda baya Kore dizisi izledim. Yani belli bir birikimim var ve bu seri alışılmışın dışına çıkıp paradoks ve kelebek etkisi olayını tamamen atlıyor. Normal bir zaman yolculuğu dizisinde geçmişe giden kişi olabildiğince az şey değiştirmeye çalışır ki kelebek etkisiyle gelecek mahvolmasın ama bu seri olahın bu tarafına hiç bakmıyor.

Genel olarak romantizm üzerine kurulu seri.


Bu tatlı kızı erkek sanmalarına inanamıyorum!!! Ama böyle olması hikayeye başka bir boyut daha veriyor ama gender bender olarak sınıflandırılmaktan uzak bir seri daha çok bilim kurgu diyebiliriz.

Şiddetle tavsiye ediyorum! Ve seriyi çeviren Mavi Mangaya çok teşekkür ediyorum. Devamını İngilizce olarak aradım ama hiçbir yerde bulamadım. İnşallah Mavi Manga çevirmeye devam eder.

Sengaku Dönemi

Sengoku Dönemi demek bir nevi iç savaş dönemi demektir. Merkezi hükümet zayıflamış, derebeyleri güçlenmiştir. (Daimyo)

Muromachi Shogunate'nin yönettiği Ashikaga Shogunluğu döneminde gerçekleşmiştir.

Bu dönemdeki savaş lordları Oda Nobunaga, Tokugawa Ieyasu, Toyotomi Hideyoshi adım adım Japonya'yı birleştirdi. Osaki Seferinde final savaşını kazanan Tokugawa Ieyasu'nun kurduğu Tokugawa Shogunluğuyla Edo Dönemine geçildi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel