Kitap Tavsiyesi - Yok Yere Yaygara


Puan: 9/10

Tanıtım:

Kuru Gürültü, tüm zamanların en büyük oyun yazarlarından biri olan William Shakespeare’in sevilen bir komedyasıdır. Sicilya’da geçen oyunun başkahramanları, Benedick ile Beatris ve Claudio ile Hero adında birer çifttir.

Davet edildikleri bir yemekte karşılaşan Benedick ile Beatris anlaşamazlarken, Claudio ile Hero birbirlerine âşık olup, evlenmeye karar verirler. Fakat bir süre sonra her şey tersine döner.

Benim Görüşüm:

Konusu ne kadar klişe olsa da en sevdiğim Shakespeare kitabı olduğunu söylemek isterim. Konuşmalardaki ince ironi hızla söylendiğinde lavaş gibi gözükse de biraz incelediğinizde içinde et döner olduğunu görüyorsunuz.

Edebiyatın bir şeyleri güzel söyleme sanatı olduğunu gösteren harika bir komedi. Karakterlerin ince zekası söyledikleri her sözde kendisini belli ediyor lakin...

21. yy dünyasında bu kitabın geçtiği zamanı tarafsız olarak eleştirirsem kadınlara ne büyük haksızlık yapıldığından yakınmam gerekir.

Bir genç kızın iftiraya kurban gitmesini izlerken her an trajediye dönüşebilecek bu olayın sonunda tatlıya bağlanmalıysa çözülmüş gibi gözükse de Hero'nun yerinde ben olsaydım Claude'yi asla affetmezdim. Claude'nin ne kadar af dilediği önemli değil doğru düzgün hiçbir kanıt olmadan böyle aptalca bir suçlamayı yapmak için düğün zamanını beklemesi ardından herkes içinde rezik ettiği Hero'yu bırakıp gitmesi... Yazık... Gerçekten günümüz dünyasında böyle bir şey yapılmış olsa hiçbir kadının Hero gibi tepki vereceğini sanmıyorum.

Claude'nin böyle bir iftiraya bu kadar kolay inanması benim için çılgınca. Sevdiğin kadına güvenmeyip de zaten şüpheli bir adamın sözlerine körü körüne inanmak... Yazık Claude... Senden halbuki be çok şey beklemiştim.

Benedict ve Beatrice çok sevimli bir çiftti. En başındam beri birbirlerini sevdiklerini düşünmüyorum ama aralarındaki husumetten garip bir zevk aldıkşarını söyleyebilirim. 

Ama Benedict'in nasıl 180 derece döndüğünü görmek şok ediciydi. Ne demişler: Asla asla deme!

Bu sevimli çiftin konuşmalarında daima olan ince ironi bu kitaptaki en sevdiğim kısım.

Şu ana kadar okuduğum üçüncü Shakespeare kitabı olmasına rağmen Shakespeare'a bayıldığımı itiraf etmek zorundayım. Filminin de olduğunu geçen görmüştüm. Mutlaka izleyeceğim. -> Much Ado About Nothing


Shakespeare eserlerini Remzi yayınlarından okumanızı tavsiye ediyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel