İlk Direksiyon Dersim :D

 


İlk direksiyon dersime geçen hafta pazar günü gittim. Bu aralar okul derslerimle çok yoğun olduğum için yazımı o gün yazmayı planlasam da yetiştiremedim. Hehehehe~~

Araba kullanmanın her zaman çok havalı olduğunu düşünmüştüm ancak direksiyon başına geçince yapmanız gerekenleri ne kadar doğru yapsanız da her zaman beklenmedik şeyler olabiliyor.

İlk deneyimime göre direksiyonu kullanmanın gerçekten zor olduğunu söylemeliyim. Manuel vitesli bir arabada dersimi aldım. Arabayı çalıştırma biçimi ve kullanış biçimi önceden abimin beni çalıştırdığı arabadab baya farklıydı.

Mesela kontağı çevirmeden önce debriyaja basmanız gerekiyordu.

İlk derste vites değiştirmeyi, park etmeyi, yokuşta araba kaldırmayı, dönüşleri öğrendim.

Yokuşta arabayı kaldırmak için debriyaj ve fren basılıyken frenden ayağınızı çekmeden debriyajı yarısına kadar çekmeniz gerekiyor. Ayrıca kalkış vitesi daima 1'dir.

Dururken ilk önce sağa sinyal vermeli sonra debriyaj ve frene aynı anda basarak durmalıyız. 

Park ederken arka camdan direği görünce geri vitese takılır. Direksiyon tam sağa çevrilir. Sol aynadan diğer direk gözüktüğünde direksiyon ortaya getirilir. Ön direk sağ aynaın arkasına gelene kadar geri gidir. Aynanın arkasına gerldiğinde ayna aşağı indirilir. Direksiyon tam sola döndürülür. Araba tam yerine yerleşene kadar ayarlamalar yapılır. Arabanın sağ lastikleri çizginin üzerinde olmalıdır.

Derste bu kadarını öğrendim. Diğer derslerimi de sabırsızlıkla bekliyorum. Trafik çok eğlenceli olacak gibi :D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel