Yemek Yap - Japon Köri Ekmeği

 


Eminim anime izleyenlerin en az bir animede gördüğü bu lezzeti merak etmeyen yoktur. カレーパン diye yazılıp Kare Pan diyerek okunur. Biz Türkçe'ye çevirirsek Köri Ekmeği diyebiliriz.

Videoyuyu izlediğimde gerçekten çok heyecanlandım. "İşte bu!!" dedim. Evde bulunan malzemeler olduğu için videoyu izledikten hemen sonra yapmaya giriştim. Ancak... bizim mutfağımızda neredeyse hiç bulunmayan bir baharat gerekiyordu: Köri.

Evde olmadığı için en yakın marketten bir tane aldım. Kokusu bir garip olduğunu reddetmeyeceğim. İlk defa körili bir şey yemeyecektim. Ama ilk defa körili bir yemek yapacağım için heyecanlı ve meraklıydım. Hamur kısmını tamamen tarife uygun şekilde yaptım ve gerçekten harika bir sonuç elde ettim. O kadar mükemmel bir hamur ki herkesin bu tarifi yapması gerekiyor. 

İçini hazırlarken tarife çok uymadım. Soğan ve sarımsağı çok sevmediğim için daha az koydum onun yerine patatesi arttırdım. Ayrıca kori baharatını çok çok az attım. Yarım çay kaşığı kadar. 

Her şeyi hazırlayıp kızartana kadar yaklaşık 2.5 saat geçti. Çok yorucu ve uğraştırıcı bir tarif olduğunu reddedemeyiz. Kızarttıktan sonra yanında Sprite ile servis ettim. Doğruyu söylemek gerekirse içini çok sevmedim ancak hamuru o kadar lezzetliydi ki beni kendisine aşık etti. Bu hamur tarifiyle yeni içler deneyerek tekrar bir şeyler hazırlayabilirim.

Sebas-chan'dan Kare Pan :D



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel