Stepmother 10. Bölüm


 I’m Only a Stepmother, but My Daughter is Just so Cute!




10. Bölüm



İşlerin gidişatına bağlı olarak, tacirler bir daha asla sarayda hoş karşılanmayacaktı. Kestane saçlı bir adam, bir süre tereddüt ettikten sonra, konuşmak için ağzını açtı. [G-gerçek bir sihirli eşya mülkiyetimde bulunmaktadır.]


[Tekrar görünmez elbise gibi bir saçmalık olmayacağına güvenmeli miyim?]


[Elbette, Majesteleri! Siz oradaki çocuklar, onu içeriye getirin!] Eyleme geçmek için atılan iki köleye emir vermek için bağırdı. Çok bekletmeden geri döndüler, üzerine örtülmüş bir bezle uzun düz bir nesne taşıyorlardı. [Bu periler tarafından yapılan bir sihirli aynadır. Onlar söylediler ki bu ayna gerçeği gösteriyormuş.] Tacir Abigail'in suratını dikkatle inceledi, soğuk ter sırtından aşağıya doğru akıyordu. Rahatlamasına bakılırsa, kraliçe bu sefer eşyayla ilgilenmiş gibi görünüyordu.


[...Bir ayna, dedin değil mi?] Abigail ayağa kalktı ve yavaşça üstü örtülü nesneye yaklaştı, bakışlarını ona odakladı. Bir elini uzattı ve örtü kayarak pürüzsüz yüzlü parlak nesneyi açığa çıkardı. Soluğunun altında mırıldanıp ellerini aynanın üzerinde dolaştırırken gözlerindeki parıltı şiddetlendi.


Sanki aynayı başlangıçtan beri biliyormuş gibi kelimeleri doğal bir şekilde dudaklarından aktı. Dudakları bir kez daha aralandı. [Onların arasından en adili kimdir?]


Aynanın yüzeyi dalgalanmaya başladı. Abigail'in yansıması kara zift bir karanlık ile yıkanarak kayboldu. [Sen değil, en azından. Bu aptalca soru sana hiç de yardımcı olmuyor.] Küstah bir cevap. Tüm tacirler bunu duyduklarında hepsinin yüzlerinin rengi attı. Bu felaketin gelişmesi sorumluluğuna sahip olan tacir özellikle zihinsel kırılmadan bir adım uzaktaydı. Kendi sesini duyduğunda bir yaprak gibi sallanıyordu.  [Ç-çok üzgünüm, Majesteleri. Öyle görünüyor ki köleler arızalı aynayı getirmiş...!]


Bahsi geçen kölelerde benzer bir şekilde çöküşün eşiğindeydi fakat bunun yanında anlamanın şaşkınlığı tüccarın kaygısına eklenince oluşan karışım hiçbir şeydi. Sihirli aynalar gerçekte asil kadınlara eşlikçi olarak yapılırdı. Onlar sadece karşı tarafa durmadan iltifat ederdi. Bu standartlar arasında, övgü-dolu aynalar, göze çarpıyordu. Bu ise verilen görevi yerine getirmeyi reddeden başına buyruk bir tipti. Perilere geri iade için kenara bırakılmıştı lakin köleler onca aynanın arasında yanlışlıkla bu aynayı getirmişti...


[Arızalı? Daha demin beni arızalı diye mi çağırdın? Sadece kör dalkavukluk yapabilen o çöplerle beni nasıl karşılaştırırsın?!] Öfkeli aynanın ağzından şiddetle köpükler çıkıyordu. Tacir sertçe örtüyü üzerine geri fırlattı, aynanın tiradı* bir anda azaldı, yine de kükremedi hala duyulabilir bir durumdaydı. [Hey, yo! Ne yapıyon lan?! Şu şeyi üstümden çek seni ödlek şey.]


ÇN: Bir tiyatro terimi. Uzun kesintisiz konuşma. (tirat)


[Şu şeyi götürün ve bana başka bir tane getirin!]


[E-evet, efendim!] Kızgın ayna talihsiz tacirin kulaklarını açıkça kapsamlı küfür kelimeleri hazinesiyle bloke ettiğinden, hizmetkarlar emredildiği gibi yapmak için telaşla hareket ettiler.


Beklenmedik bir şekilde, Abigail onlara bırakmalarını işaret etti. [M-majesteleri...?]


[Gerek yok.] Böyle diyerek bir kez daha örtüyü hareket ettirdi. Onun ifadesi bahtsız tacir ile birlikte tekrar ayna boyunca yansıdı. [Bana daha demin aptal mı dedin sen?]


[Evet.] Ayna muhalefetçi bir şekilde cevap verdi. Soğukkanlı bir şekilde Abigail konuşmaya devam etti.


[Ve ben neden aptalım?]


[Çünkü aptalca bir soru soruyorsun. ‘Onların arasından en adili kimdir?’ Kimse bunun kadar öznel bir soruya uygun bir cevap vermez!] Aynanın iğneli sözleri karşısında Abigail’in yüzü seğirdi. Sanki ses tonundaki hor görme yetmemiş gibi, bu sözler son vuruş oldu.


[Güzellik bakan kişiye özgüdür. Bu nedenle sorunuz sadece aptalcaydı.]


Bu açık provokasyon daha azı değildi. Geri kalanının unutursak, aynanın dedikleri şeyler tacirin zindana atılıp infaz sırasına girmesi için yeterliydi. Adam kraliçenin önünde yere yattı ve yalvarmaya başladı, [Ü-üzgünüm. Lütfen beni affedin, Majesteleri. Hemencecik yeni bir tanesini getire-]


[Gerek yok.] Abigail'in sesi memnuniyetle doluydu, taciri anlaşılamaz bir biçimde şaşkın halde bıraktı. [Bu aynayı satın alacağım.]


[E-efendim]


[Ondan hoşlandım.] Abigail, onun bu beyanı sonucu odadaki herkesin şok olduğunu hissetti, hizmetçilerin bile. Ayna da,  süt dökmüş  kedi gibi görünüyordu. Genişçe gülümseyerek Abigail, doğrudan sordu, [Yani, sevgili ayna, seni nasıl çağırmalıyım?]


[... Sadece ‘ayna' yeterli.]


[Adın yok mu?]


[Bir isme neden ihtiyacım olsun ki?] Bir ayna sadece bir aynaydı. Başka türlü çağırmaya gerek yoktu.


Abigail hemen cevap vermedi, fikrini belirtmeden önce bir anlık cevabını düşündü, [Seni şimdiden itibaren Verite* olarak çağıracağım o zaman. Kulağa nasıl geliyor?]


ÇN: Fransızcada gerçek demek.

Ayna sessiz kaldı. Tam olarak, şaşkınlığın suskunluğuydu. Abigail hakkında duyduğu her şey ışıltılı tarza sahip her şeyi alma eğiliminde olan sabırsız, kibirli bir kadındı. Bunun gibi bir kadına hizmet etmektense ölmeyi tercih ederdi. Bundan dolayı gözü kararmış ve ağzına ne gelirse saymıştı. Yeterince onu öfkelendirebilirse kendisini yok edeceğine ikna olmuştu.


Fakat bunun yerine... o gülümsedi. Hoşlandığını söyledi, hatta ona bir isim verecek kadar ileriye gitti. Bundan önce kadın biraz, hayır, çok şeytani gözüken bir gülümseme gösteriyordu, ama artık o kadar da kötü görünmüyordu. [...Bir isim için korkunç olmadığını düşünüyorum.]


Verite, ‘gerçek’ anlamına geliyordu. Bu çok da kötü bir isim değildi. Abigail konuşmaya devam etmeden önce göğsünde kollarını çaprazladı. [Peki o zaman, Verite. Bana küfretmekten başka bir şey yapabilir misin?]


[Ben bu kalede yaşayan herhangi bir kimseden daha zekiyimdir.]


[Güzel.] Abigail konuşurken gülümsedi. Onun bu yanıtı, Verite’ de karşılıklı bir duygu kabarması ortaya çıkardı – taktir edilmenin yarı mutluluk ve yarı neşenin ifade edildiği bir duyguydu. Potansiyel olarak azaltılmış olan bir parça yığınından bir usta kazanmaya kadar gitmişti (It had gone from being potentially reduced to a pile of shards to gaining a master )*- hepsinden öte bir isim bile veriyordu! [Bundan sonra kalede çalışacaksın, ancak benim çalışanım olduğun için şu 3 kurala uymak zorundasın.]


ÇN: ??



[Nedir?]

[İlki, kabaca konuşmayı kes.] Kadının zehirli bakışları reddetme ihtimalini imkansıza yaklaştırdı.


[...İyi. Demek istediğim, anlaşıldı.] Verite hala kulağa  küstahça geliyordu, lakin tutumu öncekine göre belirli bir biçimde yumuşamıştı.


[Be ikinci olarak, bana daima gerçeği söyle, aynen adının anlamı gibi. Sakın bana yalan söylemeye veya beni kandırmaya çalışma, asla.]


Onun bunları söylediğini düşünmek, ayrıca özellikle kandırmayı belirtmek, kandırmamak için... Verite kahkahalara boğuldu. [Bunu yapacağım. Ve son kural?]


Abigail aynaya yaklaştı. Burnu ile cam arasında sadece milimetreler vardı, çok sessizce fısıldadı, [ Şu andan itibaren, daha demin sorduğum sorulara benzeyen tüm sorulara şöyle cevap vereceksin: Dünyadaki en güzel kişi Prenses Blanche'dir.]


[Ne? Hayatta olmaz! Sana söylemiştim, güzellik seyreden göze göre değişir. ]


[Umurumda değil. Sadece ‘Prenses Blanche' diye cevap ver.]


Şüphe yok ki ya kraliçe hala onu test ediyordu ya da Verite onu ağır bir şekilde eleştirdiğini düşündü. Bu gözler... bu kana susamışlık... tamamen bambaşka bir seviyedeydi... Hayır, bunlar bu dünyadan olamazdı! Zaten sorunun çok öznel olduğunu beyan etmişti, bu geri alabileceği bir şey değildi. Abigail'e isyan ederse ne olurdu? Hayır, ceza önemli değildi; önceden bir kere intihar girişimini denediği için. Bu prensip meselesiydi; burada ölüm korkusuyla vazgeçerse, gururu sonsuza kadar parçalardı.


Fakat ondan sonra... Abigail’in gözlerinin dehşet verici manzarası, yüzeyini titreyen bir hale getirmek için yeterliydi. Bir karara varan Verite olmayan ağzını açtı. [Dünyadaki en güzel kişi...!]


* * *


"Ayna, ayna söyle bana dünyadaki en güzel kişi kimdir?”

“Prenses Blanche'dir.”


“O zaman dünyadaki en sevgi dolu kişi kimdir?”


“...Prenses Blanche.”


“O zaman en tatlı...”


“Blanche! Prenses Blanche! HEPSİ Prenses Blanche! Şimdi mutlu musun?! Sadece sorup durmayı kes!”  Verite saf öfkeyle kulakları sağır edecek şekilde feryat etti. Kulaklarımı ellerimle kapadım. Bu lanet şey gerçek bir ağza sahip olmamasına rağmen oldukça gürültücüydü.


“Hey! Sana kabaca konuşmamanı söyledim!”


“Boş ver, her neyse! Şurada oturup sana övgüler yağdırmayı tercih ederim! Aynı soruyu kaç defa tekrar ettiğini biliyor musun?!”


“O kadar çok sormadım, yapmadım dimi?”


“Bana aynı lanet soruyu yalnız bugün on bir kere sordun!” On bir? Bu mu çoktu? Suçluluk beni aynadan biraz uzaklaşmama neden oldu.


Blanche’nin birkaç dakika önce aynadaki görüntüsü, 18 yaşından büyük görünmeyen mavi saçlı, gümüş gözlü bir erkek çocukla değiştirildi. Bu Verite ile konuştuğu zaman kendi görüntüsünü görünce, kendisiyle konuşuyormuş gibi hissettiği için onun kendisine somut bir şekil vermesini istemişti. “Biraz aşırı olmuyor musunuz?  Tüm gün boyunca Blanche hakkında nasıl konuşabilirsin? ”


“Benim saçma sapan konuşmalarımı dinlemek senin işin, biliyorsun, benim sevgili aynam. Bunun yanında, cevap çoktan ayarlandı. Blanche'nin çok sevimli olduğu konusunda benimle aynı görüşe sahip olmak zorundasın.” Soluğunun altında acı çektiğini duyabiliyordum, “Ah, çalışmak çok yorucu.”


Ona teselli edici bir iki sıvazlama verdim. Çalışma hayatı zor, hey. Her durumda… “Eh, bu bir yana, bir sonraki konuya geçelim.”


 “Hangi konu?”


“Blanche'nin hediyesi. Biliyorsun, ayakkabı, çanta, aksesuarlar, elbiseler gibi... toplamda yaklaşık 20 farklı tip? Hadi ama~ kaşlarını çatmayı bırak. Bunun eğlenceli olması gerekiyordu!” Bir anlığına bir kırılma sesi duyduğuma yemin edebilirim. “Söyle bana ne almalıyım? Ayakkabı? Elbise? Bana biraz tavsiye ver.”


“Yapmayacağım. Hayatta olmaz! Ona kurabiyeler aldın, değil mi? Sadece onları ver ve şu konuyu kapat!” Oh adamım, Verite şimdi acayip kızgın görünüyordu.


Öyle olsa bile ... Buna rağmen benimle hala konuşması oldukça sevimliydi.

Verite burada kalmaya başladığından beri birkaç ay geçmişti. Bunca zaman boyunca, asillerin arasında sihirli aynaların neden bu kadar popüler olduğunu tamamen anladım. Clara ile oldukça iyi anlaşıyordum, ayrıca diğer hizmetçiler de bana karşı oldukça iyiydi. Böyle olsa bile, onlara gerçekten arkadaşımmış gibi davranamazdım.  Ne olduğu önemli değildi, ben hala onların patronuydum. Cömertlik ve sertlik arasında bir denge sağlamam gerekiyordu;  Belli bir duygusal mesafeyi korurken onları yakın tutmak zorunda kaldım. Verite bu açıdan mükemmeldi. O, özgürce konuşabildiği tek kişiydi. Onun bu kabalığı yüzünden başta biraz rahatsızdım, fakat...


Peki, bir arkadaş gibi, bu yüzden...


Neyse ne! Verite hala arka planda benim düşüncelerim hakkında şikayet ediyordu. Oh, onu tekrar kızdırmama bakın...

Yaltakçı bir ses tonuyla konuştum. “Verite~ Bu kalede en çok seni sevdiğimi biliyorsun. Blanche hakkında benimle konuşamaz mısın, lütfen? Ben de senin sihir hakkındaki konuşmalarını dinleyeceğim.” İnek konuşması tek taraflı değil, bir takas olması gerekiyordu. Verite benim gevezeliğimi dinliyordu, bu yüzden bir iyilikle geri dönmek adil olurdu.


Bir süre sessizlikten sonra. Tekrar konuştuğunda, nasılsa ses tonu yumuşamıştı. “...Peki, made made dane*”


ÇN: Gerçekten Prince of Tennis’den alıntı yapmak istedim. 😏


“Teşekkürler! Bir kumaş seçmeme yardım edebilir misin, o zaman?”


 “Peki. Onları buraya getir, Abby G.” Beni tekrar takma ismimle çağırdığını görmek, o artık bozuk bir ruh hali içerisinde değildi. O çabuk mizaçlı ve kolay alevlenen biriydi, ancak öfkesi geldiği kadar hızlı kaybolurdu.


Bir kurdele şeridiyle birlikte bir parça yumuşak ipek getirdim.  Verite’in gümüş rengi gözleri onları görünce parıldıyordu.  “Mm, mor kurdele bununla iyi gidiyor.”


“Sen de öyle mi düşünüyorsun? Bunun gibi şeylerde gerçekten de harika bir göz zevkin var. Bunu tam olarak saracağım. Ah... Umarım ki Blanche de bu hediyeleri sever.” İpekle cam bir şişeyi sardım ve kurdele ile süslemeye devam ettim, ara sıra kendi kendime neşeyle ıslık çalmaya başladığımda farkında olmayarak yapıyordum.  Verite davranışım yüzünden şaşkına döndü.


“Hediyeyi alan kişiden bile daha mutlu görünüyorsun.”


“Bu vermenin neşesi. İnşallah Blanche bu hediyeleri sever.”


“Sevecek. Kurabiyelere karşı bir çocuğun üzgün surat yaptığını hiç görmedim. Özellikle bu şeker kurabiyelere karşı.”


“O zaman, sana güveneceğim, benim sevgili aynam.” Kurdeleli hediye için son dokunuşlarımı yaptım ve ayağa kalktım. Verite beni odadan kovmaya çalışırken, beni salladı.


“Sonra görüşürüz, Abby G.”


“Evet! Sonra neler olduğunu sana anlatacağım.” Hediyeyi aldım ve aniden Blanche'nin odasına doğru yöneldim.


Her zaman olduğu gibi beni arkadan takip eden Norma, Clara'nın gevezeliğinin aksine sessiz kalmaya devam ediyordu. “Ne hediyesi bu, Bayan Abigail?”


“Bunlar mor şekerli kurabiyeler. Benim memleketime ait özel bir lezzet.”


“Ah, bunları duymuştum. Ayrıca ithal edilmesinin oldukça zor olduğunu ayrıca çok lezzetli olduklarını da...” Gözleri istekle yanıyordu. Bir ısırık için yalvardığını görmek için dahi olmanıza gerek yoktu.


İfadesine bir bakış attığımda, sırıtmama engel olamadım.  “Endişelenme.  İki şişem daha var. Siz bayanlar onlardan birini paylaşabilirsiniz. ”


"Gerçekten mi?"

"Tabii ki.  Ama paylaşmak için söz vermelisin. ”


“Siz en iyisisiniz, Bayan Abigail!” Biri uygulamalı olarak onun gözlerindeki yıldızları görebiliyordu.  Henüz tek bir kurabiyenin tadına bakmamasına rağmen kendinden geçmenin sancısı içinde gibiydi.  Öte yandan Norma, henüz tek bir kelimeye teşebbüs etmedi.


Hedefimize yaklaşırken Blanche’ın odasından birinin çıktığını gördüm.  Bu… Dük Stork? 

Blanche ile ne yapıyordu?


Önceki bölüm


Sonraki bölüm



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm