Oyun İncelemesi - Fable Anniversary




Puan: 7\10

Tür:

RPG, Fantezi

Yayıncı: Xbox Game Studios

Tanıtım:

Eylemlerinize dayanarak bir kahraman oluşturun: Bir kahramanı ya da kötü adamı, seçtiğiniz eylemler ve izlediğiniz yolda iyilik,kötülük ya da ikisi arasında ilerleyin.
 
Yaşayan efsanenizi oluşturun: Senaryolar ve eylemlerle, arazide kendiniz için bir isim oluşturun. Müttefikleri ve takipçileri işe al. Zafer ya da şöhret kazanın. Kim olacaksın?

Benim Görüşüm:

Bu oyunu size bir tavsiye olarak değil de inceleme olarak sunuyorum. 2004 yılında çıkan xbox versiyonunun remasteredı.

Eski Fable ile karşılaştırıldığında grafiklerin pek de gelişmediğini söyleyebilirim. Sadece oyun daha akıcı ve görüntülerde derinlik ve gölgelere önem verilmiş. Daha modern bir görüntü oluştursa da grafiklerini sevdim deyip de yalan söylemeyeceğim. Kartonumsu görüntü bana göre sinir bozucuydu. Ama görüntü kalitesi tabii ki değişmiş. Kocama HD yazısını yutmanızı sağlayacak yeterlilikte çözünürlüğe sahipti.

Oyunu da acayip sevmiş değildim. Ama ilginç biçimde çok akıcıydı. Bu oyun çeşitli oyunlara ilham olmuş gibi gözüküyor çünkü oyunu oynarken Kingdom come, dragon age, mass effect gibi çeşitli oyunların ilkel versiyonlarını görmüş gibi hissettim.

Ahlaki seçimlerle dolu zengin bir hikaye... Sanırım oyunun kendi zamanına göre yenilikçi bir akımı başlatsa da seçimlerin değeri tartışılabilir düzeydi. Oyunun çeşitli noktalarında sizden seçim yapmanız isteniyor. Kötü ya da iyi olmak tamamen sizin elinizde. Bir çeşit Paragon ve Renegade.

Sanırım oyuncu hikayeye ne kadar dahil olmak istese de olamamasının sebebi baş karakterin dilsiz olması...Dilsiz derken gerçek anlamda dilsiz olduğunu kast etmiyorum. Yani oyuncunun görebileceği bir şekilde hiç konuşmuyor. Oyunun başında gerçekten dilsiz sandım orası ayrı... Burada seslendirmeden bahsetmiyorum. Oyunda seçimlerinizi sadece Yes ya da No tuşlarına basarak yapıyorsunuz. Oyunda başkarakterin doğru düzgün diyaloğu yok.

Ayrıca seslendirme... çok kötüydü yaa... En nefret ettiğim şey kötü adamların heceleri uzata uzata cümleleri olması gerekenden 3 kat daha uzun sürede söylemeleri... Hiç gerçekçi hissettirmiyor ayrıca sinir bozucu... Bir süre sonra herkesi aynı kişi seslendirmiş olduğunu düşünmeye başlıyorsunuz.

Müzikler de bana göre çok iç açıcı değildi. Güzel sayılabilir ama hatırlanacak kadar etkin değillerdi. 

Dövüş mekanizması konusunda da o yıla göre sanırım ellerinden geleni yapmışlar diyebilirim ama 2020 yılı ile kıyaslandığında gerçekten acınası kalıyor. Düşmanları yere serdiğinizde sistem onu artık düşman olarak algılamıyor bu yüzden saldırmaya devam etmek için ayağı kalkmasını beklemek zorundasınız. Ayrıca tüm düşmanlarınız savunma konusunda bir dahi. Gardlarını daima tam zamanında alıyorlar.

Skill olarak zaman yavaşlatma favorimdi. Başka bir oyunda öyle bir skill gördüğümü hatırlamıyorum. Benim için Fable'ye özel bir skill olarak kalacak.

Hikaye anlatımı ve sunuşu oldukça iyiydi. Eski fantazilerin tadını çok iyi yaşattı. Nostaljik ve hoştu. Hikayeyi kısaca özetlersek kendinizi köyün birinde kız kardeşine doğum günü hediyesi alacak bir velet olarak buluyorsunuz. Kız kardeşinize hediyeyi verdikten sonra kasaba haydut saldırısına uğruyor ve herkes katlediliyor, sizin dışında... O sırada oradan geçen Maze sizi buluyor ve sizi Kahramanlar Loncasına getiriyor. 18 yaşına kadar orada eğitim alıyorsunuz ve ondan sonra bir Kahraman olarak maceralara atılıyorsunuz. Maceralarınız sırasında kendi kanınızın değerini ve ailenize neler olduğunu öğrenmeye başlıyorsunuz. 

Evliliğe gelirsek oyun boyunca o işe hiç bulaşmamanızı tavsiye ederim. Çok gereksiz bence. Ayrıca skilllerin yanında davranış şekilleri de va, onlar da çok gereksiz. Oyunun sonuna doğru anladım ki önünüzdeki davranış barını skillerle değiştirebiliyormuşsunuz. Değiştirmek için bir saniye bile düşünmedim. Çok boş zamanınız varsa bununla uğraşabilirsiniz ama ben kesinlikle tavsiye etmiyorum. En iyi kahraman bekar olandır.

Kısaca eğer şu ana kadar hiç modern RPG oyunu oynamamışsanız, sevebilirsiniz. Oynamış olsanız bile sevebilirsiniz. Aslında böyle yorumlar yaparak oyuna biraz haksızlık ediyormuş gibi hissediyorum. Yaklaşık 15 saatlik bir ana hikayeye sahip olan bu oyunu tek oturuşta bitirdim ve çok sürükleyiciydi. Ama bu eksiklerini görmezden geleceğim anlamına gelmiyor. Yani sonuçta bir "Kingdom Come" var. :D

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood