Anime Tavsiyesi - Kimetsu no Yaiba




Puan: 8\10

Tür: 

Tarihi, Aksiyon, Shounen, Doğaüstü

Stüdyo: ufotable

Tanıtım:

Eski çağlardan beri ormanda insan yiyen iblisler olduğu söylentisi gezmektedir. Bundan ötürü yerli halk gece vakti dışarıya çıkmayı hiç göze alamıyordu. Aynı zamanda efsaneye göre geceleri bu kana susamış iblisleri avlayan bir iblis avcısı vardır. Genç Tanjirou için bu söylentiler yakında acı gerçeklere dönüşecekti. Babasının ölümünden beri Tanjirou ailesine bakma görevini üstlenmişti. Hayatları trajedilerle karşılaşmış olsa bile mutluluğu bulmuşlardı. Ama bu mutluluk Tanjirou ailesini katledilmiş buluncaya kadardı ve hayatta kalan tek üyesi olan kız kardeşi Nezuko, bir iblise dönüşmüştü. Şaşırtıcı bir şekilde Nezuko hala insan duygularını ve düşüncelerini taşıyordu. Böylelikle Tanjirou'nun iblislerle dövüşme ve kız kardeşini tekrar insana dönüştürme görevi başladı. (Türkanime'den alıntıdır.)

Benim Görüşüm:

Aslında animenin ilk bölümünü çıkmaya başladığı gün izlemiştim. O kadar dramı kaldıramayacağım için mi yoksa seriyi küçük gördüğüm için mi devam etmedim emin değilim. Ama hata yaptığımı kabul ediyorum.

Devam etmememin nedeni sanırım tür olarak shounen görmüş olmamdı. Her shounen anime izleyicisinin bildiği replikleri farklı seslendirmelerle tekrar tekrar duymaktan sıkılmıştım. Bleach, Naruto, One Piece hepsini izledim ve hep aynı senaryonun dönüp durması gerçekten sinir bozucu.

Baş karakter güçlenir, kötü adamla dövüşür, baş karakter kazanıyor gibi olur, sonra kötü adam power up alır bu sefer baş karakter kaybediyor gibi olur, baş karakter power up alır ve kötü adamı yener aynı anda bayılırlar. 

Yukarıda yazdığım kalıbı neredeyse her shounen animesi kullanıyor o yüzden dövüş sahneleri baymaktan başka bir işe yaramıyor. Çok fazla atlamasam da dövüş sahneleri bazı yerlerde dayanılmaz oldu. Hele o replikler yok mu...

Her şeye rağmen hikaye çok iyiydi. Baş karakter saf, güçlü, kararlı... Aslında kişilik olarak Boku no Hero Academia serisindeki Midoriya'ya çok benziyor. Ancak evren çok karanlık. Kötüler gerçekten kötü. Kötülere gösterilen sevgi de anlaşılabilir düzeyde çünkü bir zaman onlar da insandı. 

Anime kendi ritminde ilerlerken 19. bölümde inanılmaz bir pik yapıyor. Hem hikaye hem görsellik olarak bize tadına doyamayacağımız bir lezzet sunuyor. 



Komedisi de bana göre eğlenceliydi... Bazı yerler zorlama olsa da kahkaha attığım yerleri de oldu. Gerçekten başarılı bir seri.

Geçen hafta mangasının final verdiğini duyup on bölümünü okudum. Çoğu hayran memnun kalmasa da bana göre sanırım en iyi final o olurdu. Kesinlikle orijinal değil ama yine de bir çeşit tatmin edici bir son.

Karakterler:

Nezuko Kamado:


Tanjirou Kamado:



Zenitsu Agatsuma:




Inosuke Hashibira:




Kochou Shinobu




Giyu Tomioka:











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood