Oyun Tavsiyesi - What Remains of Edith Finch




Puan: 9\10

Yayıncı:  Annapurna Interactive

Tür:

Yürüme Simülasyonu, Zengin Hikaye

Tanıtım:

Edith olarak, muazzam Finch evini keşfedeceksiniz, aile geçmişini keşfederken ve neden ailesinde hayatta kalan son kişi olduğunu anlamaya çalışırken hikayeler arayacaksınız. Bulduğunuz her hikaye, uzak bir geçmişten günümüze kadar uzanan öykülerle, yeni bir aile üyesinin ölüm gününü yaşamanızı sağlıyacak.

Hikayelerin oynanışı ve tonu Finches'inki kadar çeşitlidir. Tek sabit olan şey, her birinin birinci şahıs bakış açısıyla oynandığı ve her hikayenin o aile üyesinin ölümü ile bitmesidir.

Nihayetinde, etrafımızdaki engin ve bilinmeyen dünya tarafından alçakgönüllülerin ve şaşkınlığın nasıl bir his olduğu hakkında bir oyun.




Benim Görüşüm:

Oyuna inanılmaz bir beklentiyle başlamamıştım. Ama beni açıkça şaşkınlığa uğrattı. 

Oynanış ve hikaye anlatımı açısından taktir edilecek kadar başarılıydı. Oyun kontrolleri çok orijinal, yeri geldiğine oyuncunun hikayenin parçası olmasına izin verecek kadar yenilikçiydi.

Müzikleri etkileyici, anlatıcı yetenekliydi.

Daha önceden çeşitli yürüme simülasyonları oynamıştım. Stanley Parable, Gone home, Firewatch gibi... Ama ilk defa bu kadar yenilikçi mekanizma ve etkileyici hikaye anlatımı görüyorum.

Oyunun hikayesinden kısaca bahsedersek siz Edith ailenizde kalan son üyesiniz. Annenizin verdiği bir anahtarla eski evinize geri döndünüz ve evi araştırarak kardeşlerinizin ve akrabalarınızın nasıl öldüğünü öğreniyorsunuz. Tüm bunları yaparken de günlüğünüze notlarınızı yazıyorsunuz.

Etkileyici hikayesiyle size harika bir 2 saat vadeden bir oyun.


Oyunda şahsi olarak en beğendiğim hikaye Edith'in abisi Lewis'in hikayesiydi. Hemen aşağıda Youtube'dan bulduğum bir videosunu bırakıyorum. İngilizcesi olan herkese bunu izlemesini şiddetle tavsiye ediyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=WQBlSnsT5bc


Özellikle evi keşfederken her tarafta gizli geçitleri ve kitapları görmek işte hayalimdeki ev bu dememi sağladı. Atmosferik olarak bizi kendi içine çekip benliğinizi bir süre unutmanızı sağlıyor. Aldığı yüksek puanları kesinlikle hak ettiğini söyleyebilirim.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel