Oyun Tavsiyesi - Persona 4 Golden

 


Puan: 9\10

Tür: 

Jrpg, Visual Novel

Yayıncı:  SEGA

Tanıtım:

Aileniz yurtdışına gittiği için Inaba adlı küçük bir kasabaya bir yıllığına akrabanızda kalmaya geldiniz. Okula başladıktan sonra gizemli cinayetler başladı ve sınıf arkadaşınız Yukiko kaçırıldı. Olayları çözmeli, gerçek suçluyu bulurken arkadaşlarınızı kurtarmak zorundasınız.

Benim Görüşüm:

Öncelikle şunu söylemeliyim ki gerçekten uzun bir oyun. Öyle 30 saatlik bir oyun falan değil en az 50 saat vermeniz gerekiyor. Oyunda kullanılmış 3D animasyonları çok sevdim. Çok tatlı gözüküyorlardı ayrıca yanında 2D portrelerle hayal gücünüzün çalışmasına yardımcı oluyorlar. 

Animesini izlemedim ama oyunu oynamış biriyle sadece animeyi izlemiş birinin bu seriye aynı gözle bakacağını hiç düşünmüyorum. Oyuna baya önyargıyla başlamıştım ama oyun tüm önyargılarımı kırmayı başardı. 

Karakter tasarımını Shigenori Soejima'nın yaptığı bu oyunda her karakterin eşsiz bir tasarımı ve hikayesi var. Aşağıda spoiler bölümünde bu konuda daha ayrıntılı yazacağım.

Müzikleri bana göre aşırı gürültülüydü. Sevdiklerim vardı ama çoğu dinledikçe başı ağrıtmaya başlıyordu. Sevdiklerimden bir kaçını aşağıya ekliyorum.





Spoilerli Yorum:

İlk önce oyunun teması hakkında konuşmak istiyorum. Oyun en başından sonuna kadar insanların sadece bir yüzünün olmadığını, herkesin içinde bir Shadow'un olduğunu ancak onu kabul edip, üstesinden gelerek gerçek Persona'sına ulaşabileceğini gösteriyor. 

Bunu defalarca yapıyoruz. Bastırılmış arzular veya düşünceler insanı sıkar, incitir ya da daha kötüsü kontrolünü kaybetmesine sebebiyet verebilir. Bunu önlemek için herkesin zamanı geldiğinde kendisiyle yüzleşmesi gerekir. Ancak çoğu zaman bunu tek başına yapmak zordur. Bu yüzden etrafımızda "arkadaşım" dediğimiz kişilerin yardımına ve desteğine ihtiyacımız vardır.

Oyunun baş karakteri hakkında konuşmak istiyorum. Yu Narukami... Bana göre çok nazik bir karakter olsa da(seçimlere bağlı tabi ki) içi boş hissettiriyor. Bir geçmişi yok, Persona'sını kazanırken bir arzusu açığa çıkmadı, fazla konuşmuyor...  Demek istediğim gerçek gibi hissettirmiyor. Ben RPG oynarken kendimi baş karakterin yerine koyarak seçim yapmayı daha çok severim. Zaten bloğuma baktığınızda bu tarz bir sürü oyun bulabilirsiniz. Ancak dediğim gibi baş karakter bana sanki yokmuş gibi hissettirdi.



Diğer karakterler için konuşacak olursak, oyuna baya bir önyargıyla başladığımı söylemeliyim. Tüm karakterler beni şaşırttı çünkü hepsi o kadar sevimli ve dost canlısıydılar ki... Onları hiç tanımadanki halimle şimdiki halim arasında dağlar kadar fark var. Bütün karakterleri sevmeme rağmen aralarında elbette ki favorilerim var.

Ama direk söylersem bir eğlencesi olmaz. Bu yüzden bir ödül töreni düzenleyelim. Öhö-öhö!!

Sevgili okuyucular! Persona 4 favori karakterler yarışmasına hoş geldiniz! Ben MC'niz Znolensfolens! Şimdi ilk kategoriyle başlayalım.

En Yakışıklı Erkek Karakter

Yu-chan'ın bu ödülü aldığını düşünebilirsiniz ama hayır!! Gomenasai! O saçla benim listemde birinci olman biraz zor. Eee.. o zaman kim mi? Tabii ki Dojima-san. <3 Bana (-_-;)・・・şeklinde bakmayın. Güldüğünde çok yakışıklı oluyor. ( ´ ∀ `)ノ~ ♡

En Nefret Ettiğim Karakter

Düşünmeme bile gerek yok! Adachi! Hikaye kusursuz değil çok fazla boşluğun olmasının yanı sıra bu karaktere beslenen gereksiz sevgiyi anlamıyorum. SL sahnelerinde bir bölümde birlikte Nanako'ya ders verirken kıza ödevini nasıl üstünkörü bir şekilde yapması gerektiği anlatmıştı. :/ Dojima-san affetse bile ben onu affedemem. Oyunun en başından beri ona karşı bir kıl olmuşluğum vardı zaten. Gereksiz bir ekstra gibi gözüken bir YILAN!! Ayrıca o doujinshiler de ne?!! Adachi ve Dojima mı?? Üzgünüm bunu asla kabul edemem! Öhö--- Sıradakine geçelim.

En İyi Kız



Uuuuuuuu... Beklenen kategori? (≧◡≦) Benim gönlümü kazanan Chie-chan'dı. Onu seçmemin sebebi onun nazik, tatlı, cesur, sözünü geri tutmayan özgüvenli bir kız olması. Gerçekten Chie-chan'ı çok sevdim. Peki en güzel kız kim?

En Güzel Kız:

Yukiko. Kesin cevap. Benim güzellik anlayışıma göre en güzeli kesinlikle Yukiko-chan'dı.

En Cesur Karakter:

Bu ödülü taşaklı kadın da diyebileceğim Naoto-san'a vermek istiyorum. Davayı çözmek için kendisini kurban haline dönüştürmesi gerçekten inanılmaz derecede cesurcaydı. Sıra en sevdiğim karaktere geldi... Acaba en çok kimi sevdim?

En Sevdiğim Karakter:

Karakteri ilk gördüğümde en sevdiğim karakter olacağı aklımın ucundan bile geçmemişti. Ancak çoğu karakterin ona davranış şekli ona acımama sebep oldu, onu daha yakından tanıdıkça onun ne kadar nazik, olgun, anlayışlı ve altın gibi biri olduğunu anladım. Bu ödül Kanji-san'a gidiyor. Yosuke'nin onunla dalga geçmesinden nefret ettim özellikle kamp sırasında ona söylediklerinden... Ancak zamanla her şey yerine oturdu ve olgunlaştı. Yosuke'yi sık sık söyledikleri şeyler için dövmek istesem de onun SL'nin son seviyesinde atabildiğim en kuvvetli yumruğu attığımı hayal ettim :D 

Ödüller bittiğine göre favori sahnelere mi geçsek? Favori sahnem gülmekten karnım ağrıdığı cross-dressing yarışması.





Çok fazla güldüğüm yer vardı ancak şu anda pek hatırlamıyorum. Size yeterli eğlenceyi sunduğunu bilmeniz yeterli :D

Fanart: 

Kanji ile Naoto'nun en büyük destekçilerinden biriydim. Oyun sonunda onlar ile ilgili bir müjde duymak isterdim. Ama öyle bir şey olsaydı büyük ihtimal oyuncuların love interest olarak Naoto'yu seçme sayısı azalacaktı. Yine de en azından bir fanfic hak ediyor.





Yerim ya seni!! Ne kadar sevimli <3


Nanako-can bu onee-san ne düşündüğünü çok iyi anlayabiliyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm