Oyun Tavsiyesi - A Plague Tale: Innocence




Puan: 8\10

Tür: 

Macera, Bulmaca, Orta Çağ

Yayıncı:  Focus Home Interactive

Tanıtım:

1349. Veba Fransa Krallığını tahrip etti. Amicia ve küçük kardeşi Hugo, hastalık tarafından harap olan köyler aracılığıyla Engizisyon tarafından takip edilir. Yolda, diğer çocuklarla güçlerini birleştirmek ve ateş ve ışık kullanarak farelerden kurtulmak zorunda kalacaklar. Sadece kaderlerini birbirine bağlayan bağın yardımıyla, hayatta kalma mücadelelerinde anlatılmamış dehşetlerle karşılaşacaklar.





Benim Görüşüm:

Bana inanılmaz bir deneyim yaşatan bir oyundur. Geçen sene bu zamanlarda oynamıştım. Seslendirme tek kelimeyle mükemmeldi. Amacia'nın ses aktörü olarak Charlotte McBurney, Hugo'nun ses aktörü olan Logan Hannan'nın harika iş çıkardıklarını söylemem gerekiyor. Oyunun ses efektleri ve grafikleri gerçekten çok iyiydi. Eksik olarak saymam gereken bir şey varsa o da oyun mekanikleri olabilir ama kendine has mekanikleriyle bile hala göz alıcı bir oyun.

Peki oyunun ana teması olan bu Kara Ölüm yada Veba nedir?

14. yüzyılda ilk defa Çin'de ortaya çıkan veba, 1345 yılında Moğollar sayesinde Ukranya'ya geliyor. (Ölülerinden kurtulmak isteyen Moğollular kendince harika bir çözüm üretiyor. Ölülerini mancılıkla Ukranya'nıın Kefe eyaletine atıyor. :\) Bunun ardından kara ölüm Avrupa'ya yayılmaya başlıyor.

Veba'nın bir çok belirtisi olsa da isminin de ilham alındığı hastalık sırasında açılan yaraların siyaha dönmesi en büyük belirteçti. Titreme, kusma, kas ağrısı, lenf düğümleri şişme, yüksek ateş gibi belirtileri vardı. Fareden fareye pireler ile geçen bu hastalığı insana taşıyan Rattus Rasttus denilen fare türüydü. Çünkü bu fareler evlerde yaşıyordu ve taşıdıkları pireler yoluyla insanlara bulaştırıyorlardı.

Bu salgın sırasında her 3 kişiden 1'i öldü. Bu salgın sırasında Avrupa'nın %31'i öldü. Ne kadar hastalığı bulaştıranlar farelermiş gibi gözükse de konuyu araştıran Prof. Nils Stenseth hastalığın aslında insan kaynaklı olduğunu, hastalığı bulaştıranın insan bitleri olduğunu söyledi.

Bu kadar ciddi bir konuyu ele alırken oyunun atmosferi, müzikleri ve diğer her şeyi olabilecek en güzel şekilde ayarlamışlar.

Çoğu Rpg oyunda en sevdiğim iki yetenek sneak ve stealth dir. Tamamen bu iki temel üzerine kurulmuş olan bu oyun en son boss dövüşüyle beni oldukça şaşırttı. Sanırım iki tane boss dövüşü vardı. İlki nispeten kolaydı ama son boss... 7 kere denedim geçmek için baktım olmuyor internetten nasıl geçiliyor diye baktım. Oyunu oynadığım dönem İngilizcem çok iyi değildi ve oyunu oynayalı çok zaman geçtiği için hikayeyi hatırlamıyorum. Ama oyunu sevdiğimi ve bittiğine üzüldüğümü çok net hatırlıyorum.









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm