Oyun Tavsiyesi - Leviathan- The Last Day of the Decade




Puan: 7\10

Tür:

Görsel roman, Macera

Yayıncı: Lostwood

Tanıtım:

"Leviathan: On Yılın Son Günü" pandemiden etkilenen zalim karanlık bir fantezi dünyasının sakinleri tarafından anlatılan bir dedektif hikayesidir. Dünya, ölümsüz Veba Kralının kontrolü altında 5 asil doğumlu bir kral tarafından yönetildi.


Genç bir adam, annesinin katili için adalet getirecek bir ipucu bulmak için yıllar geçirir. Peki ya suçlu, güçlü aile tarafından korunuyorsa? Ya gerçekten sevdiği bir adamsa?


Benim Görüşüm:

Görsel romanlar konusunda bir acemi değilim. Oyunun mekanikleri ve ara yüzü pek çok açıdan acemi işi gibi gözükse de giderinin ve orijinalliğinin olduğunu söyleyebilirim. Normalde 8 puan vermeyi düşünüyordum, hakkettiği için değil... Duygu dolu, kalbinizi küt küt attıracak bir final bekliyordum ama hayal kırıklığına uğradığımı dile getirmek zorundayım.

Baş karakterimiz Oliver bir gün en yakın arkadaşı Kael yardımıyla şeytan çağırmaya karar verir. Tüm hikaye de burada başlıyor. Çağırdığı şeytanın adı Edna'dır ve oldukça çirkindir. Hem çirkin hem de komik :D

Tamam bazı yerlerin eğlenceli, dövüş sahnelerinin heyecanlı olduğunu söylemem gerekiyor. Müzikleri de güzeldi ama ben bu çizimlerle övünmezdim. 

"Stunning animated 2D graphics."

Bu yazıyı yazarken kendilerine fazla güveniyor olmalılar ya da caka satmaya çalışıyorlar. Bence karakterler çirkindi. Ama hikaye sürükleyici ve çok şey vadettiği için devam ettim. 

Oliver'ın şeytan çağırdığı gün annesi Orwood tarafından öldürülür ve bunun ardından Orwood, Oliver'ı himayesi altına alır. Birlikte 10 yıl geçirirler ve Orwood, Oliver'a gerçek oğlu gibi davranır ve mükemmel babayı oynar ama Oliver ona karşı duyduğu kinin üstesinden gelemez ve daima intikam için tutuşur. Bir gün babası Büro'da çalışan Kael Oliver'ın annesinin dosyasında yüzük bulur ve bunu Oliver'a getirir. Oliver yüzüğü araştırınca aslında annesinin Oliver'ı Orwood ailesine para karşılığında sattığını öğrenir ama eşinin intiharını öğrenince şok olmuş ve bu anlaşmayı unutmuştur. Bence Oliver bunu öğrenince gerçekten sinirlenmesi gerekiyordu ama çok da kafasına takmadı hatta bu davranışı biraz da mantıklı oldu çünkü o zamanlar Verton ailesinin yüklü bir borcu vardı. Her neyse Oliver araştırmaları sonucunda Orwood'un öldürdüğü tek kişinin annesi olmadığını anladı. Annesi dışında 6 çocuğu daha öldürmüştü. Her şey ortaya çıkıp Orwood itiraf ettiğinde hepsini sinirle yapttığını söylese de 'Gölge'si başka şeyleri ima etti.

Oliver araştırmaları sırasında yanlışlıkla Michael diye bir çocuğu öldürdü onun ablası Julie araştırmak için Akademi'ye geldi ve Oliver'dan şüphelenmeye başladı. Oliver'a yardım etmek için Kael dosyaları yok etti ve yalancı tanıklık yüzünden Michael hapse girdi ve Oiver yerine kurbanlık koyun oldu. Michael aslında Oliver'ı seviyordu ama bu yaptıklarından ya da yanlış anlamadan dolayı ondan nefret etmeye başladı. Oliver hapise onu kurtarmaya gitti ama bir çemkirmeyle karşılaştı sonra hapisten kaçtı. Şehirden çıkmak için plan yapmaya başladılar ve bundan sonrası çok alakasız ilerledi. Oliver 'Gölge' ile konuştu sonra ağaç girdi işin içine, Julie ve diğerleri... 5 bölüm olan bu oyunun finali bana göre gerçekten berbattı. Oyunu bitirdiğim için 7 puan veriyorum. Normal şartlarda bir oyunu sevmezsem zaten bırakırım oynamaya devam etmem, bitirmediğim oyuna da blog yazısı girmem ama bu oyun yine de sürükleyiciydi ama verilen paraya değmeyeceğini düşünüyorum. 6 saatlik bir oyun süresi var. Oyun eğer gelecekte bedava falan olursa o zaman oynayabilirsiniz ama bu oyuna 20 küsür lira da vermeyin.

Yine de dövüş sahnelerinde çalan şu parça hoşuma gitti. :) Oyuna çok kötü demiyorum, ortalamadan biraz daha iyi.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm