Film Tavsiyesi - Pan'ın Labirenti


Puan: 9/10

Tür:

Fantastik, Korku

Yönetmen: Guillermo del Toro

Tanıtım:

Pan’ın Labirenti, fantastik bir dünyaya kaçan küçük bir kızın hikayesini anlatıyor. İspanya’da faşist iktidarın tüm vahşetinin gölgesinde yalnız bir kız çocuğu olan Ofelia, sadist eğilimleri olan babasının etrafındakilere yaptığı tüm eziyetleri bizzat gözlemlemektedir. Bu küçük kız çocuğunun gerçeklikten kaçabileceği tek yer kendi hayal gücüdür. Ofelia, gerçeklikte bulamadığı huzuru, hayallerinde aramaya başlayacaktır. Bu esnada vahşet ise tüm sertliğiyle Ofelia’nın çevresinde vuku bulmaya devam edecektir. Guillermo del Toro’nun gösterildiği sene Cannes’da dakikalarca ayakta alkışlanan yakın dönem başyapıtı, çocukların gözünden savaşın ne kadar sert bir fırtına olduğunu gözler önüne seriyor

Benim Görüşüm:

Filmi izlerken iki ayrı filmi aynı anda izliyormuş gibi hissedebilirsiniz. Bir tarafta İspanya'nın Cumhuriyetçilerin ile Milliyetçilerinin savaşını izlerken diğer tarafta Ofelia'nın bu cehennemden kurtulmaya çalışmasını izliyorsunuz.

Filme kim çocuk filmi dediyse kesinlikle çok yanılmış. Ben bu filme yaş sınırlaması koyacak olsaydım +15 derdim. Şiddetli ve kanlı sahnelerinin olmasının yanı sıra canavarlar da bir tuhaf ve ürkütücü yeri gelince gerilimi bile hissedebiliyorsunuz.

Komünistleri iyi gibi gösterip faşist hükümeti acımasız insan düşmanı olarak resmediyor. Yeri gelince insan hayatının hiçbir değeri olmadığını, tek kurşunla ölüp gideceğini ama iyiler için ölümden sonra her zaman daha iyi bir yer olacağını gösteriyor.

Uzun zamandır film izlemiyordum ama bunun iyi bir film olduğunu söyleyebilirim. Ufak tefek çekim hataları göze çarpmıyor değil. Arka planın resim olduğu bariz belliydi. Gözüm daima ona takılıp kaldı. Ama bu ufak bir detay. Asla İspanya'da bulunmadım ve tarihleri hakkında çok fazla bir bilgim yok ancak bu filmle merakımın uyandığını söylemek isterim. 

İyi bir filmdi ve unutulmaz olmasının sebebini bana da gösterdi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm