Oyun Tavsiyesi - Ozmafia!!




Puan: 8/10

Yayıncı: MangaGamer


Platform: Windows Xp, 7 or 10, PS vita

Seslendirme: Japonca

Yaş Sınırı: 16+

Oyun zamanı: Çok fazla :)

Fiyatı: 55 TL 

Tür: 


Otome Game, Fantastik, Romantik

Tanıtım:


Kahramanımız bir anda bilmediği bir yerde uyanıyor. Hiçbir hatırası yok, kendi adı da dahil.

Daha da kötüsü, karşılaştığı ilk insan da onu öldürmek istiyor.

Kahramanımız hayatını kurtarmak için bilmediği sokaklarda koşarken yine tanımadığı adamlarla karşılaşıyor. Neyse ki, o adam Oz Ailesi'nin don'u. Bu masum kadını korumak için onu Oz ailesinin kanatları altına alıyor.

Ancak sorunların bitmesi gerçekten çok zor. Şehirde Oz ailesi dışında çok farklı mafya aileleri de var ve aralarında sonsuza kadar sürecek bölge kavgaları uyuşmazlığı var. Sadece Pazar günleri şehir normal haline dönüyor. Çünkü Pazar günleri kavga ve dövüş yasak. Fakat ertesi gün her şey kaldığı yerden devam ediyor.

Savaşın yıktığı bu kasabada, köksüz kahramanımızın yolunu bulması gerekiyor. Mafyaların arasında kim onu ​​basitçe kendi amaçları için kullanmaya çalışıyor ve kime gerçekten güvenebilir ... hatta sevebilir?





Benim Görüşüm:

Vay be... Oyuna başlayalı ne kadar uzun süre oldu ve az önce Epilogue'u oynadım. Karakteleri, müzikleri, hikayesi ve diğer her şeyiyle oynadığım en iyi otome oyunu olabilir.

Hafif pastel tonlarıyla karakter ve arkaplan tasarımı oyunun peri masallı temasına uymasını sağlıyor ve her karakterin masaldan fırlamış gibi dizaynlarının olması buna yardım ediyor.

Scarlet (kırmızı başlıklı kız), Hansel ve Gretel (Grimm Kardeşler), Meliodas, Ande (Kibritçi kız), Pashet ( Çizmeli Kedi), Hamelin ( Fareli Köyün Kavalcısı), Dorian Gray, Robin hood, Ceaser (Büyük Kötü Kurt)...

Bu tarz oyunlarda "mantık" arıyorsanız çok da tavsiye etmem. Bu tarz oyunlar daha çok kızlara yöneliktir ve 0 aksiyon, gündelik hayat diye ilerler. Oyunun amacı biraz kitap okumaya benzer ama sizin de seçim hakkınız olduğunuzdan daha özgür hisseder, olayların çoğunı daga kolay benimsersiniz. Mesela normal bir roman olsaydı bu oyun okumazdım.

Oyunu çok uzun süre oynadım. Her karakterin inanılmaz hikayeleri vardı, hepsi çok tatlıydı ama benim kalbimin zirvesine yerleşen Soh idi. Tatlı talı konuşması, nazik tavrı, düşünceli olması... Bunların hepsi etkiledi bu kararımı ama en çok etkileyen seiyuu'su idi. Şu ana kadar nasıl parlamadı anlayamıyorum. Bu kadar tatlı konuşan biri animelerde daha ön plana çıkarılmalı.

Yani oyunu tavsiye ediyorum. Otome oyunlarını seviyorsanız bu oyunu da seversiniz. Özellikle festivalden sonra her şey karmakarşık oluyor. Love tringle rotaları kafamı çok karıştırsı ve Caramia, Kyrie ve Axel'in pure rotasından  bir tane bile mutlu son alamadım. :/ Oyunum şu anda %82 bitmiş gözüküyor. Büyük finali oyun %100 bitene kadar oynayamazmışım. İnternetten baktım videosu var mı diye maalesef ki yok.. :/ Neyse belki oyunu bitiririm ama çok uğraştırıcı olacak. O kadar çok seçim için duruyor ki sadece skip'e basıp ilerleyemiyorsunuz. Yükleme ekranı da baya uzun sürüyor. Ayrıca bir rotayı tekrar oynarken ekstra sahneler gösteriyor... Emin değilim zaman gösterecek.

Oz Büyücüsü:

Cesareti olmayan bir aslan, aptal bir korkuluk ve kalpsiz bir robot hakkında kendilerinde eksik gördükleri şeyleri tamamlamak için çıkmış oldukları yolculukta onlara eşlik eden Dorothy ve küçük köpeği Toto hakkında bir hikaye.

Dorothy, Yunanca'da Tanrı'nın hediyesi olarak bilinmektedir. Fuka ise çiçek ve rüzgar anlamına gelmektedir. Neyse buradan bir şey çıkmadı.

Rotalar:

1- Soh


Soh'un rotası hakkında söylemek istediğim çok fazla şey var.

Öncelikle şunu söylemeliyim ki seiyuu'sunu çok sevdim. YUICHI IGUCHI.

Şöyle bir kariyerine bakınca o kadar kötü rolleri var ki... Ama bu işiyle benim kalbime kesinlikle dokundu.

Soh!! İtiraf etmeliyim ki seni ilk gördüğümde kız sanmıştım. :D Seslendimen de öyle düşündürtmüştü.

Karakterin kişiliğini anlatmakla başlayalım: Nazik, ilgili, korumacı, sevimli, anlayışlı yani çocuklar mükemmel biri.

Wolf Gang'ın bir üyesi bu yüzden oyunda düşman olmanız gerekirken kendisi asla böyle davranmıyor. Şiddeti sevmediğini söylediği halde sizi korumak için Caesar ile bile dövüşüyor. Caesar'ı o kadar sevmesine rağmen...

İster istemez ağlıyorsunuz bu rotada...

Ama en kötüsü ne biliyor musunuz? Tüm sonları açmama rağmen bir tane bile mutlu sonu yok!

Neden? Neden böyle yaptınız?

İlk sonunda hastalıktan kendisi ölüyor ama after creditten sonra 'Senin anılarında yaşıyorum.' diye bir sahne gösteriyorlar. Bunların hepsi MC'nin rüyası gibi...

İkinci sonunda ise MC hastalanıyor. Kurtulmasının tek yolu onunla ilgili hafızasını silmekmiş. Şu saçmalığa bakın!! Gerçekten de hafızasını siliyor ve hayatına MC'nin arkadaşı olarak devam ediyor. Onu çok sevmesine rağmen...

Çok yazık ya!! Soh, sen en iyisiydin. :(



Puan: 5/5

2- Caramia



Caramia, Oz ailesinin don'udur.

Oz Büyücüsündeki aslandır.

Kendisi; nazik, anlayışlı, kibar ve tam bir centilmendir. Yaptığı birkaç şeyi hiç onaylamasam da neyse çok da önemli değil.

Sadece tek bir son aldım ama rotasını şöyle bir tanıtacak olursam gerçekten festivaldeki itiraf sahnesine kadar beni sevmediğini düşünüyordum. Ya duygularını çok iyi saklıyordu ya da çok aptal bir karakter. Üzgünüm ama öyle sahneler var ki bunu söylemek zorunda kalıyorum.

Love tringle'da Caramia'dan Axel'e geçtiğinizde aşk tavsiyesi almak için Caramia'ya gidiyorsunuz. Zaten çocuğu terk etmişsin neden daha da acı çektiriyorsun değil mi? Bu sahneyi okurken neredeyse çıldıracaktım. 

Neyse genel olarak her şey mükemmel ilerlerken yani Caramia ile aşk kuşları iken Caramia yanlışlıkla sizi yaralıyor ki bu kesinlikle MC'nin suçu. Bunun ardından tüm cesaretini kaybediyor. Korkak bir karaktere dönüşüyor. Oyunda ne kadar onu eski haline getirmeye çalışsam da bir türlü eski hale gelmedi ben de şimdilik vazgeçtim. 

Korkak bir karakter olarak bence hiç de sevimli değil. Ben eski cesur, onurlu ve gururlu Caramia'mı geri istiyorum. Diğer sonları bilmediğimden rotaya bir puan vermeyeceğim. 

Edit: 27.03.2020

Carmia'nın love tringle rotasını da bitirdim. Kyrie'nin itirafından sonra kolaylıkla Caramia'nın kalbini ele geçirebiliyorsunuz. Çok tatlı ve tam bir centilmen. 

Oyundaki bazı karakterler daha barış yanlısıyken Oz ailesindeki herles çok katı. Caramia'da dahil.

Çok tatlı bir rotaydı bu. Asıl rotanın sonunu sevmediğimi düşünürsek... 

Puan: 4/5


3- Caeser



Wolf Gang'ın lideri ve çok yanlış anlaşılan biri.

Festivale davet ettiğimizde, katıldığı keşfedildikten sonrası çok acınasıydı. Resmen şehirden kovdular çocuğu :(

Aslında ben de kendisini çok yanlış anlamışım. Yani kötü karakter falan olduğunu düşünmüştüm ama çok saf bir karaktermiş sadece bizi öldürmek istiyor.

Neden bilmiyorum. Doğrusu bu karakterin rotasını oynamamın sebebi sadece bizi neden öldürmek istediğini bulmaktı ki onu da bulamadım.

Kız da o kadar yanına gidiyor hiç sormuyor: 'Caeser-san neden beni öldürmek istiyorsunuz?' 

Cidden elime klavyeyi alıp cidden konuşma metin kısmına böyle yazmak istedim.

Çok derin bir karakter de değilmiş. Yani o kadar şeffaf ki, bu rotada Soh bize çok büyük yardımlar yapıyor. 

Caeser ile aramızdaki köprüleri oluşturuyor. Ve Caeser hakkında çok ilginç şeyler öğreniyoruz. Mesela takı yapmaktan falan çok hoşlanıyormuş. Oyunda size bir kolye bile hediye ediyor.

Sadece bir sonu almama rağmen neredeyse tüm resimleri açtım bu yüzden şöyle söyleyebilirim acayip sevimli bir sonu var. Her gün bizi Caramia'ların elinden almak için malikaneye saldırıyorlar. Çok sevimli!!!!!!

Hala çözülmemiş bir ton sırrı olsa da favorilerimden biri.

Puan: 5/5

4- Axel



Axel, Oz ailesinde 3. sıradaki kişi. Başta duygusuz ve soğuk gibi görünse de oldukça nazik, merhametli ve utangaç bir karakter.

Kendisi hikayedeki robot oluyor. Sadece Love tringle rotasını biliyorum bu yüzden kesin bir şey söyleyemem lakin çok iyi ya...

Neden buradaki hiçbir karakterden nefret edemiyorum. Korumacı bir karakter. Diğer rotalarda olsak bile kendisini bir ağabey olarak görebiliriz.

Çok saçma işler yapmıyor değil. Neyse devamını oynarsam güncellemeye devam ederim.

Edit: 28.03.2020

Axel'in asıl rotasını şimdi bitirdim ve kendimi sorguluyorum neden bunların hiçbirinden mutlus sonu alamıyorum. Her neyse rotayı oynarken festivalden tringle'a kadar 5 puan vermeyi düşünüyordum ama sonra çok kaba davranmaya başladı.

Tamam robot olabilirsin, duyguların olamayabilir ama yine de bu kaba olabilirsin anlamına gelmiyor. Benim özellikle nefret ettiğim bir davranış. Birini sevmeyebilirsin ya da sevebilirsin ikisi de fark etmez... Ama başka insanın duygularını incitecek bir biçimde konuşamazsın bu insan ilişkilerinin temelidir.


5- Robin Hood



Maskeli doktor. Söylediği üzerine iyileştiremeyeceği bir hastalık yok. Evli. :D

Edit: 12.26.2019

Rotayı bitirdim. Hazır olun spoiler geliyor. Rota boyunca karısı hakkında çok fazla konuşmasa da onu ne kadar çok sevdiğini anlayabiliyorsunuz. Bu yüzden çok da onaylamayarak sadece şu yakışıklı yüz için oynadım.(▰˘◡˘▰) 

Oyunun ortasına doğru bir yakınlaşma oluyor ve birbirlerinizi daha iyi anlama başlıyorsunuz. MC klinikte çalışmaya başlıyor. Robin, MC'e arkadaki odaya asla girme diyor. Bizim meraklı MC arkadaki odanın kapısını açıyor ve içerisinde beklenmedik bir şey görüyor. Bir tabut içerisinde bir kadın! Meğer doktorun karısı evlenme törenlerinin olduğu kiliseye yapılan terör saldırısında patlayan bomba tarafından yaralanmış ve ölüm saniyeleri arasında onu zamanı donduran bu tabuta koymuşlar. Robin karısına bunu yapan kişiden intikam almak istiyor. O kişi de Hamelin. 

Şehre Hamelin'in tekrar saldırdığını duyunca MC'yi kullanarak Oz ailesinin silahlarını çalıyor. Burada MC'yi kullanıyor derken kast ettiğim: MC'nin yanına gidip "Seni seviyorum. Lütfen benimle ol." gibi saçma sapan cümlelerle MC'nin aklını çeliyor ve MC uyuyunca silahları çalıyor.Bu kadar ikiyüzlü olması çok sinir bozucu gerçekten. ┻━┻ ︵ヽ(`Д´)ノ︵ ┻━┻

Sonunda ise Robin intikamını alamadan yakalanıyor. Hapsediliyor. Kasaba yeni doktor aramaya başlıyor. Uzun bir süre arayıp bulamayınca Robin'i hapisten çıkarıyorlar ve tekrar doktor yapıyorlar. Bizim MC ise o hapisten çıkana kadar hep onu bekliyor ve son.

Çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Bir kere Robin gerçekten karısını seviyordu ve oyun boyunca MC ile karısının arasınıdaki benzerlikleri arayıp duruyordu. Bu tarz şeylerden gerçekten hoşlanmıyorum.

Puan: 3/5

6- Hamelin


Hamelin'in rotasına girmek aslında oldukça kolaydı. Yapmanız gereken tek şey kimseyle fazla yakınlaşmamak. Festivalden sonra otomatik olarak onun rotasına giriyorsunuz.

Hamelin'i yaralı olarak buluyorsunuz ve onu kiliseye götürüp yemek getiriyorsunuz. Hamelin seni koruyucu meleğin olarak görmeye başlıyor  ve eğer ilişkiniz iyi giderse Hamelin teslim olup hapse gidiyor sen de Oz ailesine katılıp Hamelin'in hapis kaldığı yerde bekçi oluyorsun.

Eğer işler iyi gitmezse Hamelin çıldırıyor... Scarlet'in rotasında da gördüm. Hamelin hiç de akıl sağlığı yerindeymiş gibi durmuyor. Sık sık karakter değiştiriyor. İlk bakışta anlamasanız bile bariz belli. Neyse sevimli bir rotaydı.

Puan: 4/5


7- Kyrie

Sevgili Kyrie, 

Festivaldeki ilan-ı aşkını çok düşündüm ve kabul etmemeye karar verdim.

Sevgiler, Fuka...

Deseydim büyük ihtimal şaka yaptığını söylerdi. Bu karaktere acıyorum yaa... Hiçbir şeyi unutmamak en acı verici şeylerden biri olsa gerek. Dorothy'i hala harıtladığını oyunun en başında anlayabiliyorsunuz. Karakter ismini dorothy koyduğunuzda bu ismi seçemeyeceğinizi, kendisi için çok önemli ılan birine ait olduğunu söylüyor siz de tamam deyip başka bir isim seçiyorsunuz.

Yine mutlu sonu alamadığım bir rota... Nerede hata yaptığımı anlamıyorum ama en tatlı Bitterweet ending Kyrie'ye aitti ve sevdim de... Fazla zeki olduğunda kibirli ve ukala oluyor.

Ayrıca Caramia onda Fuka'yı çaldığında ne kadar kıskanç olduğunu, yine de hala vazgeçmediğini görebiliyorsunuz. Caramia kendi rotasında hemen vazgeçmişti.

Daha hiç love tringle endingini oynamadım. Bu yüzden oralarda nasıl olduğunh bilmiyorum yine de puanım...


Puan 4/5

8- Pashet

Pashet çoğu animede görmeye alışık olduğuz idealist güçlü kadın karakterlerden. Dönemin en iyi silahşörü olsa da kurbağadan korkan, iğneden çekinen bir karakter. Yani kendi zayıflıkları var bu da Pashet'i mükemmel olmaktan uzak yapıyor. Erkeksi ve ciddi duruşuna rağmen Fuka'nın da yardımıyla kendi benliğini buluyor. Axel'e aşık olduğunda gerçekten de ikisinin birbirlerine yakıltığını düşünüp desteklemiştim onları ama sanırım öyle bir son yok. :/ 

Axel onun hediyesini kabul etmeyip geri çevirdiğinde bize patlaması çok sinir bozucuydu. Bu rota sevimli olsa da sonu dışında pek de sevdğim söylenemez.


Puan: 3/5

9- Scarlet

Scarlet çok tatlı bir karakter. Kavgayı sevmese de elindeki keskin nişancı tüfeğiyle sürekli nöbet geziyor. Bu rotada Grimms ailesine katılmayı beklemiştim ama tabiki Kyrie izin vermedi ve Scarlet yaralandığında onu kurtarmak için Caramia'ya yalvardığınızda tek şartla onu kurtaracağını söyledi o da Oz ailesine katılmanız. Tamam deyip katılınca da artık Scarlet ile düşman ailelerden olduğunuz için eskisi kadar yakın olamayacaktınız. Scarlet'in iki sonu var. Birincisi Hamelin geri döndüğünde ona ihanet edip Grimms sen ayrılığ Oz ailesine katılması. Bu sonda Scarlet aşkını itiraf edebiliyor. Diğer sonda Hamelin geri döndüğünde ona ihanet etmeyip yanlışıkla onu vurması ve Grimms'in yeni don'u olması. Böylece biraz yasak aşk gibi bitiyor ama birinci sonu tercih ederim.

Puan: 4/5

10- Brothel


Hahahah söyleyecek hiçbir sözüm yok.  Berbattı.

Puan: 1/5

Epilogue


Epilogue'da her şey biraz çözüme kavuşsa da tüm sırlar aöığa çıkmıyor.

Fuka'nın aslında Dorothy'nin kayıp ruhu olduğu ortaya çıkıyor. Dorothy aslan, korkuluk ve robot ile Büyücü'nün şatosuna gittiğinde kendi dileği dışında diğerlerinki gerçekleşti. Dorothy'nin dileği gerçekleşemeyince o da Cadı oldu ve diğerlerinden ayrıldı. Aslan, korkuluk ve robot ayrılmadan önce insan olmak istediler ve Dorothy bunu gerçekleşti.

Dorothy bir kasabanın ortasına kulesini dikti ve çevresindekileri izlemeye başladı. Peri masallarından karakterler yarattı ve onları kasabaya yerleştirdi.

Soh'un aslında Dorothy'nin kulesi ve Toto'nun bir parçası olduğu ortaya çıktı ve Hamelin'in Robin Hood'un düğününe yaptığı saldırının arkasında kendisi olduğuny itiraf etti. Hamelin şiddeti sevmediğini ve kasabasa silah taşımayacağını söylediğinde ona zorla bunu yaptırdı.

Bu gerçeği öğrenince bile Soh'a olan sevgim değişmedi. Hala benim tanıdığım, kibar, anlayışlı ve düşünceli Soh idi. 

Soh herkesin birbiri öldürmesine sebeb oldu. 

Hayatta kalan Oz ailesi kuleye çıkmaya başladılar. İlk ayrılan Caramia oldu, ondan sonra Axel wn son ise Kyrie ve kulenin tepesinde Soh ona tüm gerçeği anlattı.

Kendisinin Dorothy'nin kayıp ruhu olduğunu ve ona geri dönmesi gerektiğini söyledi. Fuka kaybolmaktan korkuyordu ama kabul etmekten başka şansı yoktu. Tam o anda Ceaser içeri girdi. Oyunun en başında Ceaser'ın Toto olduğunu düşünmüştüm ama öyle değilmiş. Ceaser Dorothy'nin büyüsüymüş. Kendini Fuka'nın ellerine bırakarak Fuka'nın dileğini dilemesine izin verdi.


Aslında herkesin yüreğinden arzuladığı....

Herkesin o günün gelmesini istediği...

Scarlet'ın...

Soh'un...

Ve Dorothy'nin dileği.

"Herkes tekrar hayata dönsün ve artık savaş olmasın."

Dileği gerçek oldu ve herkes hayata geri döndü. Tam festival halindeyken Kyrie sordu:

"Fuka nerede?"

Herkes şaşırmış gözlerle ona baktı. O da kim?

Kyrie anlamıştı. Yine tek hatırlayan oydu.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm