Oyun Tavsiyesi - Hades

 


Puan: 10\10

Tür:


RPG, Rogue-like, Aksiyon, Dating Sim

Yayıncı:  
Supergiant Games

Tanıtım:

Ölümsüz Yeraltı Prensi olarak, Olympus'un güçlerini ve efsanevi silahlarını ölülerin tanrısının pençelerinden kurtulmak için kullanacak ve her benzersiz kaçış girişimiyle daha da güçlenecek ve hikayenin daha fazlasını çözeceksiniz.




Benim Görüşüm:

Oyun sürem şu anda 60 saati aşmış gösteriyor. Önceden yazdığım yorumu sildim ve tekrar yorum yazmaya karar verdim.

Oyunun kapak resmine baktığınızda full aksiyon bir rogue-like benziyorsunuz ancak size beklediğinizden fazlasını veriyor. Çünkü bu oyun harika BGM'lere ve karakter tasarımlarına sahip. Seslendirmeler stabil, sesler güzel ve dinledikçe daha çok dinleyesiniz geliyor.

Oyunu hiç oynamamışlar şu soruyu merak edecektir. Oyun nasıl oynanıyor?

Ben bilgisayardan oynadığım için kendi kısayollarımı anlatacağım. W,A,S ve D ile hareket ediyorsunuz. Sol tık ile normal saldırı, Q ile özel saldırı, Space ile dash yapabiliyorsunuz. Kısayolları öğrenmek çok basit ancak oyun gerçekten çok zor.

İlk başladığımda Tartarus'u 10 kere denememe rağmen geçemedim. Meg beni defalarca öldürdü. Sonra GOD Modu açmaya karar verdim. Sanırım ilk kaçmayı başardığımda %50'nin üstünde dayanıklılığım vardı. Bu ortalamanın baya altında kalsa da ilk kez rogue-like oynadığım için kendimi acemi sınıfına koyduğumdan çok da hayal kırıklığına uğramadım.

Oyun aşırı zevkli. Şansınıza ve önceki seçimlerinize bağlı olarak her kaçma girişimi yepyeni yeteneklerle dolanıyor. Değişik kombolarla harika yetenekler kazanıyorsunuz. Bunun yanı sıra 6 tane birbirlerinden tamamen farklı oynanış şekline sahip silahınız var. Benim daimi favorim Varatha, Aspect of Hades. Oyunun yarısından fazlasını bununla oynadım. 

Her şeyin yanında size kaliteli ve eğlenceli bir hikaye sunmayı da başarıyor. Oyunun adı Hades olmasına rağmen baş karakter Hades değil. Onun oğlu Zagreus. Siz Prens Zagreus olarak Tartarus'dan kaçmaya karar verdiniz. Babanız, Hades ve onun yardımcıları da sizin kaçmanızı engellemeye çalışıyor.

Oyunun belli bir süre sonra monotonlaşacağını düşünebilirsiniz, ancak ilk 30 saat hep yeni şeyler deneyimleyeceğinize eminim. Hem monotonlaşması kimin umurunda, oyun zaten çok eğlenceli.

Herkesin kendi favori karakterleri olacaktır. Benim favorilerim Zagreus ve Thanatos. Thanatos her sahneye girişinde bir 'dong' sesi ve "Death approaches" demesi... lol. 



Oyunu üç aşamaya ayırmalıyım. Faz 1, sürekli öldüğün ve Meg'i bile geçemediğiniz faz. Bu fazdayken Boonların ve silahların özelliklerini bilmediğiniz için tamamen rastgele bir kombinle yola çıkıyordunuz. Bu fazdayken en çok Ares'i ve Athena'yı seviyordum. Blade Rift ve Deflect yetenekleri benim için en kullanışlı gelenlerdi. En sevdiğim silah ise Kaos Kalkanıydı. 

Faz 2, ilk defa kaçmayı başardığınız faz. Bu faza geldiğinizde muhtemelen favori bir silahınız olacaktır. Ben ilk defa Varatha ile kaçmayı başardım. Oyunun devamında da favori silahım o olarak kaldı. En sevdiğim kombin Dianosyus ve Artemis'di. Aslında Artemis olduğu sürece diğeri pek de önemli değildi. Oyunu en kısa 19 dakikada temizledim ki bu benim için ciddi bir rekor. 

Faz 3, şu anda olduğum faz. Oyunu bitirip epilouge'u aldım. Ancak hala oynamaya devam edeceğim çünkü aşırı eğlenceli. :D


Achilles'e birkaç nektar verdikten sonra bana "Benim kalbim başkasına ait." demesi beni çok üzmüştü. Biliyorum senin Patroklos'un var ancak yine de senin için büyük beklentiye girmiştim. Oyuna başlar başlamaz ilk ona yürümüştüm. Her karakterin birbirlerinden çok farklı kişiliklerinin olması oyuna bambaşka bir renk katmış. 

Oyunu çok sevdiğim için Zagreus'un bir fanart'ı yaptım. Mükemmel değil ancak paylaşmak istedim.


Aşağıdaki fanartlar spoiler içeriyor! Dikkatli düşündükten sonra bakmaya karar verin.









































Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel