Film Tavsiyesi - Lady Bird

 


Puan: 7/10

Yönetmen:  Greta Gerwig

Tanıtım:

Christine McPherson, namıdiğer “Uğur Böceği” her ne kadar annesi gibi olmamak için elinden geleni yapsa da başaramayan, tıpkı onun gibi olan bir gençtir. Uğur Böceği’nin hemşire olan annesi, eşinin işini kaybetmesinden sonra ailesini geçindirmek için yorulmak bilmeden çalışır. Lise son sınıfta okuyan Uğur Böceği’nin yaklaşan üniversite tercihinin yarattığı stresin yanısıra, ergenlik sorunları, sosyal hayatında yaşadığı zorluklar ve annesi ile arasındaki zıtlaşmalarla uğraşır. Bunaldığı yaşantısından uzaklaşmak isteyen Christine, üniversite eğitimi için New York'a gitmeye çalışır.

Benim Görüşüm:

Film aşırı ergen bir kızın asabilikten uysallığa gidişini anlatıyor desem yalan olmaz. Aslında annelerin çoğu zaman haklı olduğunu, yalan söyleyerek ve insanları kandırarak elde edeceğiniz mutluluğun çok da uzun sürmeyeceğini gözler önüne seriyor.

Lady Bird'ü inatçı, ergen, adam sendeci, eğlence düşkünü bir genç kız olarak görüyoruz. Derslerine çalışmasa da iyi bir üniversiteye gitmek istiyor. Okulda ise sürekli erkeklerin peşinde konuşuyor. Yaptıklarını hiç onaylamasam da kızın neden böyle yaptığını, neden bu kadar açgözlü ve bencil olduğunu anlayabiliyorum.

Kendi lise hayatıma bir gram bile benzemiyor. Bir kere benim okul notlarım daima yüksekti, kız lisesinde okuduğum için erkek arkadaşın e'sini bile görmedim. Hatta lise dönemindeyken konuştuğum erkekler sadece otobüs muaviniydi. Yani kızla ilgili hiçbir ortak noktam olmadığı için verdiği çoğu kararı eleştirme hakkını kendimde bulamıyorum. 

Bizim normal ahlaki kriterlerimize çok aykırı olsa da böyle yaşayan, bu tarz düşünen Türkler de vardır. Ancak benim için hayal etmesi oldukça güç.

Filmin en sonundaki kilise görselleriyle en sonunda doğru yolu buldu, hatalarından ders çıkardı mesajını vermeye çalışsalar da Hristiyan olmadığım için ben hiç etkilenmedim. Yine de kısa bir filmdi ve sonuna kadar izleyebildim. Bu yüzden 7 puan.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Manga Tavsiyesi - JoJo's Bizarre Adventure Part 1 - Phantom Blood

Oyun Tavsiyesi - Tasokare Hotel