Oyun Tavsiyesi - Thronebreaker- The Witcher Tales



Puan: 9|10

Tür:

RPG, Kart

Yayıncı: CD PROJEKT RED

Tanıtım:

Thronebreaker, Witcher evreninde geçen bir tek kişili rol yapma oyunudur. Witcher oyunundan da bilindiği üzere Gwent adındaki kart oyunu temellidir. 

Meve, Lyria ve Rivia'nın kraliçesi, kendi oğlu ve Caldwell ihanetiyle yüzleşir. Vatanlarını Nilfgaardian'lılara satmışlardır. Ancak kraliçe topraklarını geri almak için her şeyi yapacaktır.


Benim Görüşüm:

Değer mi? Kesinlikle değer. Oyunu sadece bir kere oynayıp bitirdim ama bütün bulmacalar ve savaşlara katıldım ve şunu söyleyebilirim ki Gwent asla sıkmıyor. Bulmacalar zorlayıcı, savaşlar aksiyon doluydu.

Meve harika bir karakterdi. Bu oyunu fazlaca sevmemin sebebi kesinlikle baş karakterin bir kadın olması. Genelde Rpg oyunlarda hikaye üzerine anlatılacaksa erkek karakterle anlatırlar ama Meve o kadar güçlüydü ki. 

Sadece bu da değil. Bu tarz oyunlarda genelde hikayeye yön verirken en temel kararlar hikaye tarafından verirlir. Siz sadece ufak kararları değiştirebilirsiniz. Ancak bu oyun farklı. O kadar kritik şeylere karar veriyorsunuz ki çok dikkatli düşünmeniz gerekiyor. Yanımda kalacak müttefikleri düşünürken daha çok yeteneklerini ön plana çıkarsam da sevdiğim karakterler için daha çok çalıştım. Neyse spoiler kısmında onu sizlerle paylaşırım.

Bulmacalar ve Gascon bu oyunu sevmemin en temel iki sebebiyken beni soğutan bazı kısımları da olmadı değil.

Yani ben o kadar haritayı dolaşmışım, ne var ne yok her şeyi lootlamış elimde 50.000 küsürden fazla altın var ama oyun bitti. Yani ben o kadar parayı şimdi ne yapıyım :\ Size tavsiyem her şeyi lootlamaya çalışmayın çünkü gerek yok.

Grafikleri harikaydı. Beni bilenler anlar; ben hem yazı odaklı hem de görüntü odaklı tüm rol yapma oyunlarına karşı özel bir sevgi beslerim bu oyun ikiside kapsamasının yanı sıra harika bir seslendirmesi de vardı.

Oyunda şikayet edeceğim çok fazla bir şey olmamasına rağmen şunu söyleyebilirim ki dili çok ağırdı. İyi derecede İngilizce bilmeme rağmen hikayeyi %100 anladığımı iddia edemem. Yine de harika bir oyundu. Geçen Google play'de Gwent oyununu gördüm. Ordaki oyun şekli buradaki Gwent' çok benziyor sadece karakter tanımları farklı. Sadece Gwent oynanır mı? Belki ama zamanla sıkabilir. Thronebreaker'ı oynamamışlar oyunu beğenmediklerini söylemiş. Ben de ilk Thronebreaker'ı oynadığımda bu combat sisteminde biraz şaşırmıştım ama zamanla çok alıştım. şimdi Witcher 3'ü açıp onrda Gwent oynasam büyük ihtimal sıkılırım.

Bir eksik daha... benim için müzikleri çok da hoş değildi. Çoğu gürültülüydü ve başımı ağrıtıyordu diğerleriyse hafızada kalamayacak kadar yavandı.


Spoiler




Meve - Queen of Lyrian and Rivia

Meve şu ana kadar gördüğüm en harika kadın karakterlerden biri. Onurlu, asla vazgeçmeyen, idealist, cesur ve inatçı. Bir kraliçe olmasına rağmen bir anne de. Bu yüzden oğlunun aptallığını anlıyor ve elinden geldiğince ona yol göstemeye çalışıyor. Ama oğlunu kandırıyorlar ve ona karşı çeviriyorlar. Bu Meve'i hem incitiyor hem de öfkelendiriyor. Ama o ne yapması gerektiğini biliyor. Yolunda ilerlerken ihanetlerle karşılaşsa da asla yenik düşmüyor.



Reynard

Reynard, Meve'in kocasının en yakın danışmanıydı. Kral öldükten sonra kraliçeye sadık bir şekilde hizmet etti. Daha fazlasını yapabileceğini göstermek hem de Villem ve Meve'i barıştımak istediği için ihanet etmiş gibi gözükebilir ama ben bunu kabul etmiyorum. Oyunda da Gascon ve ikisini affetmiştim. İnsanlar hata yapabilir, tabiki buna hata denirse. Favori karakterlerimden biriydi. Hele sahneye çıktığında "We trust each other." demesi beni benden alıyordu. :P



Gascon - Duke of Dogs -

Gascon kesinlikle favori karakterlerimden biriydi. Hem eğlenceli yorumlarıyla sevimli hem de sivri diliyle çekiciydi. Gascon'a sonuna kadar güvendim ve harika bir şekilde öldü. Onu kurtarmak için son kayır noktasına gidemezdim çünkü oyun otomatik kaydettiği için yaptığın seçimlerle sonunda yüzleşmen gerekiyordu. Gascon seni unutmayacağım. 




Black Rayla

Rayla da en sevdiğim karakterlerden biri. Acımasız bir karakter gibi gözükse de o kadar çok savaşı kazanmama yardımcı oldu ki. O olmasaydı şu an olduğum yerde olmazdım :P Rayla oldukça havalıydı ve bence en güzel yeteneklerden birine sahipti. En çok kullandığım karakterdi. Herkese yanında bir Rayla taşımasını tavsiye ederiim ;D



Prince Villem

Oyunun başlarında Villem'a ne kadar aptal desem de sonunda bana anlaşma önermeye geldiğinde önerisini kabul ettim ve Meve'in hala bir anne olarak düşünebileceğini gösterdim. Şu kartın güzelliğine bakın ya. Kartı gördüğüm an yaptığım şeyden pişman olmayacağımı anladım :D




Oyunu en iyi sonla bitirmişim ve en iyi sonda Gascon'un ölmesi gerekiyormuş. Bu beni biraz rahatlatsada Gascon'un yaşamasını dilerdim. Rest in peace Duke of Dogs.

 Ve fan artlar :D
















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm