Stepmother 5. Bölüm


I’m Only a Stepmother, but My Daughter is Just so Cute!





5. Bölüm



Modern çağ standartlarına göre bile, bu tasarım oldukça... cesurdu. Bu çağda böyle bir şey görebileceğimi düşünmek... Elbise çeşit çeşit renkli ipekleri kullanıyordu: Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi, çivit mavisi ve menekşe. Tasarımın ilham kaynağı gökkuşağı gibi görünüyordu. Cafcaflı renk kombinasyonunun yanı sıra, elbisenin şekli de dikkat edilmesi gereken bir şeydi. Omuzlardaki vatkalar, içlerine karpuz saklayacak kadar büyüktü ve yakada aslan yelesine bezeyecek kadar büyük bir kürk vardı. Tasarımcı şimdi bunun en rağbette olan şey olduğunu söylemişti, ama bence buraya satılamayan çöplerinden kurtulmaya gelmişti...


Bayan Jeremie cevapladı, “Bu oldukça iyi gözüküyor.”


Ne?! Neredeyse öfke içinde odaya dalacaktım. Blanche'e o kadar iğrenç bir şeyi giydirmeyi mi düşünüyorsun? Eğer Blanche onun kadar korkunç bir şeyi giyerse... Hala sevimli olurdu! Evet. Blanche ne giyerse giysin çok şirindi. Belki Bayan Jeremie de bunun farkındadır ve bu elbiseyi almasının sebebi de budur? Belki sadece Blanche'i gökkuşağı içinde görmek istiyordur? Zevkler ve renkler tartışılmaz.


Blanche'nin tepkisine bir göz attım. Ah, ayakları artık tamamen hareketsizdi. Bir zamanlar mutlu olan suratı şimdi korkudan çarpılmıştı. Geçmişte büyüttüğüm bir yavru köpeğe benziyordu. Yürüyüşe çıkacağımızı söyledikten sonra veterinere gidince bu yüzü yapardı... Blanche şimdi tamamen o yüzü yapıyordu. Bu yüz... ciğerimin yanmasına sebep oluyor! Hık, Blanche, sen gerçekten de bu elbiseyi sevmedin değil mi?

Blanche, “U-um... Bayan Jeremie.” demeden önce  bir süre elbiseye boş boş baktı.

“Sorun nedir, Prenses?” Bayan Jeremie gülümsedi. Fakat gülüşü bir bakıma oldukça otoriter görünüyordu.


Blanche Bayan Jeremie'nin yüzüne bakınca kadından çekindi. “H-hiçbir şey...”


Bayan Jeremie tasarımcıyla konuşmaya geri dönmeden önce Blanche'e başka bir gülümseme gösterdi. Hmm... Bu garipti. Tüm zaman boyunca Bayan Jeremie gerçekten de bu kadar bihaber miydi? Kadın bir an bile tereddüt etmeden gittikçe daha fazla elbise toplamaya başladı. Ugh... Ben de Blanche için elbise seçmek istiyorum!  Blanche'nin üstünde ne tür kıyafetlerin iyi duracağını merak ediyorum? Ve onun ne tarz kıyafetlerden hoşlandığını?


...Hmm? Tarz? Bir an bir şeylerin ters olduğunu fark ettim. Blanche ne tarz bir elbise severdi? 


 Bayan Jeremie elbiseleri seçmeye devam ederken o hiçbir şey söylememişti. Yaptığı tek şey gökkuşağı elbisesine baktıktan sonra afallamış bir şekilde kadını izlemekti. Kendi seçmek istemediği için mi tüm seçimi Bayan Jeremie’ye bırakıyordu? Hayır, sebep bu gibi görünmüyordu. Gökkuşağı elbisesini görünce ona aşırı  şaşkınlıkla bakmıştı, fakat tasarımcı yeni bir elbise çıkarınca gözleri parlamıştı.


Ve sonunda, tasarımcı son elbisesini gösterdi. O anda Blanche’ın gözlerinin ne kadar parladığını kaçırmadım.  Bu toz pembe bir elbiseydi, güzelden daha çok tatlıydı. Ve her yerinde işlenmiş çiçek desenleri mevsimle uygunluk gösteriyordu. Tasarımcı parlak bir şekilde gülümsedi, “Bu elbise de şu sıralar baya popüler. Bayan Jeremie, ne düşünüyorsunuz?”


Bayan Jeremie, elbiseye kısa bir bakış attı, sonra reddetmek için elini salladı. “Böyle bir elbise prenses için uygun olmaz.  Daha önce seçtiğim elbiselerle devam edeceğiz.”


“Anladım. O zaman bugün bu elbiseler üzerinde çalışacağım.” Tasarımcı elbiseleri tekrar kutulara yerleştirmeye başladı.


Blanche yere bakarken karamsar görünüyordu. H-hayır! Benim zavallı küçük Blanche'm! Onun değerli elbiseleri... *olacak! Sadece öylece durup izleyemem. Tasarımcıyı şimdi gönderirlerse, Blanche tüm bahar boyunca palyaço gibi görünürdü!


ÇN: İngilizcede nesneden önce fiil geldiği için cümle biraz garip durdu.


Birkaç kere hafifçe kapıyı tıklattım, sonra hemen içeriye adım attım. İçerideki insanlar yüzlerindeki şaşkınlıkla bana reverans yaptılar. “Hoş geldiniz, Majesteleri.”


“H-hoşgeldiniz, Bayan Abigail.” Blanche yerinden zıpladı ve beni selamladı. Onun başı çok küçük ve yuvarlaktı, o kadar kediye benziyordu ki farkında olmadan neredeyse onu okşamaya başlayacaktım.


Ugh, sabır, sabır. Bayan Jeremie’ e bakmak için gözlerimi kızın üzerinden çektim. “Bir tasarımcının burada olduğunu duydum. Blanche için ilkbahar kıyafet seçimi nasıl gidiyor?”


“Evet. Sipariş vermeyi daha yeni bitirdik, Majesteleri.” Bayan Jeremie nazikçe cevap verdi. 


Tasarımcıya bir göz attım. Oldukça solgun görünüyordu. Yandaki pencerede yansımama bakmak için döndüm. Whoa, bu... R* derecesine layık bir yüz. Gerçekten de bu gözlerle çok korkutucu görünüyordum. “Seçtiğiniz elbiseleri görmeyi çok isterim.”


ÇN: Amerika’da filmlere belli sınıflandırmalar yapıyorlar. (R rating) Burada bahsettiği R, Restricted’in kısaltması. Bu kelime yasak, kısıtlı anlamına geliyor. Bu kategorideki filmlere 17 yaş altı çocuklar sadece aile eşliğinde izleyebilir anlamına geliyor. İngilizce çevirmen büyük ihtimal burayı kendisine uyarladı. Korece’sinde farklı bir şey kullanılmış olmalı.


“Evet, elbette, Majesteleri.”  Tasarımcı yeniden paketlediği kutulardan elbiseleri çıkardı. Kutularda onlarca elbise vardı, fakat Blanche'nin istediği hiçbir şey yoktu.


Kafamı Blanche'ye bakmak için çevirmeden önce bir süre elbiselere baktım.  Kız hala bir oyuncak bebek gibi oturuyordu. “Blanche bunların arasından özellikle hoşlandığın bir tane var mı?” Olabildiğince nazik görünmeye çalıştım.


Blanche beceriksizce bana cevap verdi, “Ah, um... Onların hepsini sevdim.”


“Anlıyorum.” Hmm.  Blanche, herkesin önünde dürüstçe cevap vermek istemiyor gibiydi.  Farklı bir kutuya yürüdüm ve açtım.


Bir süre önce tasarımcının pembe elbiseyi buraya koyduğunu görmüştüm. Bayan Jeremie'nin eylemlerimden oldukça rahatsız olduğunu hissedebiliyordum ama başka seçeneğim yoktu.  Blanche’ın dadısı olabilir, ama ben onun üvey annesiydim. Müdahale etme hakkım vardı.  “Söylemeliyim ki, bu bana daha güzel görünüyor.  Düşünceleriniz neler Prenses Blanche? ”Pembe elbiseyi alıp Blanche'ın önünde tuttum. 

Kız biraz şok olmuş gibiydi, ama bir dakika sonra bana birkaç kez başını sallamayı başardı.  "Evet evet!  Bu daha güzel…!"


“O zaman bunu da alalım.” Ayrıca daha önce gök mavisi elbiseyi görünce mutlu göründüğünü de hatırladım.  Onu bulmak için farklı bir kutuyu araştırdım.  “Ve bu, Blanche?” 


Evet, çok güzel…!” Hayat Blanche’ın mavi gözlerine geri döndü ve gözleri sabah ışığında bir gölet gibi parıldıyorlardı. 


İyi, iyi. Hadi Blanche'nin delicesine sevdiği birkaç tane daha bulalım. Bu ikisinin dışında da sevdikleri olduğuna emindim. Sorun şuydu ki, diğerlerini  hatırlayamadım... Fakat bu problem değildi, görüyorsunuz ya, ben bu ülkenin kraliçesiyim! “Fevkalade. Dürüstçe cevap veren iyi bir prenses ödüllendirilmelidir.”


Aynı dürüst oduncunun hikayesi* gibi, dürüstçe cevap veren insanlar ödüllendirilir. Tasarımcıya döndüm. “Oradaki Blanche için uygun olan tüm elbiseleri buraya getir. Ödemeyi ben yapacağım.” Bunu dediğim anda, tüm oda tamamen dondu. Kimse dediklerime inanmış görünmüyordu. 


ÇN: Büyük ihtimal herkes biliyordur ama kısaca anlatıyım  yine de. Oduncu göle baltasını düşürünce gölün içindeki Tanrıça oduncunun baltası yerine sırasıyla altın ve gümüş baltaları getirip oduncuya “Bunlar senin baltan mı?” diye sorar. Dürüst oduncu baltasını basit bir şey olduğunu bunların kendi baltası olmadığını söyler. Tanrıça oduncunun baltasını geri getirir ve yanında da dürüstlüğü için hediye olarak altın ve gümüş baltayı verir.


Hizmetçiler bile şaşkındı. Sadece tasarımcı aşırı mutlu gözüküyordu, cidden.


Sessizliği kıran kişi Bayan Jeremie idi. Yüzünde bir gülümsemeyle konuştu. “Majesteleri, burada sınırlarımı aşıyor olabilirim, lakin prensesin bütçesi buradaki tüm elbiseleri almamıza izin vermez.”


“Ve ben de bunun için ben ödeyeceğim dedim. Bunun anlamı ben kendi bütçemi kullanacağımdı, bu yüzden herhangi bir sorun olmamalı.” Bu yıl kendim için bahar elbisesi almaktan vazgeçebilirdim. Abigail o kadar savurgandı ki, tüm dolabı ayakkabılar ve kıyafetlerle dolup taşıyordu.


Bayan Jeremie, iyi görünmese de, başka bir şey söylemedi. Sonra birisinin elbisemi hafifçe çektiğini hissettim. Aşağıya baktığımda, hemen yanımda duran Blanche'i fark ettim. Kız yüzünde umutsuzlukla bana bakıyordu. “U-um... Bayan Abigail... Ben iyiyim. Sadece benim yüzünden kıyafet almayı kaçırmanızı istemiyorum...”


Bu Abigail korkusundan mı kaynaklanıyordu? Gözlerinin içine bakınca durumun öyle olmadığını anladım. Kız gerçekten benim için üzgün hissediyordu. Burnumun direğinde küçük bir sızlama başladı. Bu çocuk bir melek mi?


Çömeldim, gülümsememek için elimden geleni yaptım, ve Blanche'nin göz seviyesine ulaştım. “Önemli değil, Blanche. Giyilecek çok fazla şeye sahip olduğumdan yeni bir şeyler almayı planlamıyorum.”


“F-fakat...” Blanche hazin hazin bana baktı. Benim için bu kadar üzülmesine gerek yoktu.


Yapabildiğim kadar kibarca konuşmaya çalıştım, “Karşılığında sen de benim bir isteğimi kabul eder misin?”


“Evet? Evet!” Çocuk her şeyi yapmaya hazır gözüküyordu. Ellerinin hepsini yumruğun içine bile kenetlendi.


“Elbiseler geldiğinde, gerçekten hoşlandığın birini seç ve bana göster. Bana en sevdiğin elbiseyi göstermeni istiyorum.” O zaman Blanche'nin ne tür elbiseleri tercih ettiğini görebilecektim.


 Benim isteğim yüzünden kafası oldukça şaşkın görünüyordu. “Hepsi... bu mu?”


“Evet. Bu kadarı yeterli.” Bu yeterliden daha fazlaydı, gerçekten. Kızın güzel elbiseler giyeceğini düşünmek çoktan kan akışımı hızlandırmıştı . “O zaman şimdi ben gidiyorum. Oh, Blanche, neredeyse aklımdan çıkıyordu, sana bu hediyeleri vermek için gelmiştim.” İki ayakkabı kutusunu masaya koydum.


Blanche'nin hediyeleri kabul etmek için tereddüt ettiğini gördüğümde, onun kulağına fısıldadım, “Elbiseyi bu ayakkabıları giyiyorken bana göster. Bunu geri ödeme olarak alabilirim.” Odadaki insanların yüzlerine baktım. Bayan Jeremie sanki bir hayalet görmüş gibi görünüyordu.  “Şimdi gidiyorum. Bir dahaki sefere görüşmek üzere. ”


Arkamda şaşkın Blanche'i bırakarak odayı terk ettim. Çıktığım an, büyük bir iç çekiş bıraktım. Ah, kalbim patlayacak gibi hissetmiştim. Daha önce buna benzer bir şey hiç yapmamıştım... Ellerim titriyordu. Ama Blanche’e yardım etmeyi başarmıştım, her şey yolundaydı!  Koridorda bir süre kalbimi sakinleştirdim, ancak sonra arkamdan ivedi bir ses duydum.


“B-bekleyin, Bayan Abigail...! Arkama döndüğüm anda Blanche'i gördüm. O koşuyor muydu? Omuzları yükselip alçalıyordu.



“Evet, Blanche? Bir sorun mu var?”

“U-um...” Blanche bana eteğinin altındaki ayaklarını işaret etmeden önce bir süre durdu. Onun ayakkabıları gün ışığında parlıyordu. Soket çorap ve Mary jane ayakkabıları birbirlerini mükemmel bir şekilde tamamlamıştı. O çoktan ona verdiğim ayakkabıları giyiyordu. Ayakları çok minikti, ayakkabıları sanki bir bebek için yapılmış gibi gösteriyordu. Onun üzerinde iyi duracağını düşünmüştüm, ama böyle yaparak hemen hemen hile yapıyordu...


“Demiştiniz ya... Bunları giyerken beni görmek istiyordunuz, bu yüzden...”


Kız kelimelerin üstesinden geldi, ve yüzü gerginlikten kıpkırmızıydı ancak yine de bana bakarken gülümsemeyi başardı. 


"Onları gerçekten sevdim.  Çok çok teşekkür ederim…"



Önceki bölüm 


Sonraki bölüm 



Yorumlar

  1. 😊 çok tatlıı
    Kızı kolay kazanacak anlaşılan
    Babasıyla kim bilir neler olacak
    Bölüm için Teşekkürler 💕

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Efendim?

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Anatomisi

Obsessive Servant 0. Bölüm

Stepmother 6. Bölüm