Oyun Tavsiyesi - Tomb Raider (2013)




Puan: 9\10

Yayıncı:  Square Enix

Tür:

Macera, Aksiyon

Tanıtım:

Tomb Raider, Lara Croft'un yoğun ve cesur kökenli hikayesini ve genç bir kadından sertleştirilmiş bir kurtulana yükselişini araştırıyor. Sadece ham içgüdüler ve insan dayanıklılığının sınırlarını aşma yeteneği ile donanmış olan Lara, unutulmamış bir adanın karanlık tarihini acımasız tutmasından kaçmak için savaşmak zorundadır.

Benim Görüşüm:

Genelde Rpg türü oyunları oynasam da en popüler oyunlardan biri olan Tomb Raider'ı görmezden gelmek yersiz olurdu. Oyunu aldıktan sonra uzun bir süre kütüphanemde bekledi. Dragon Age ve Mass Effect serileri bitince onun yerini dolduracak yüksek puanlı kaliteli oyun ararken tekrar aklıma geldi ve indirdim.

Stealth ve yay kullanarak oyunda dolaşırken Lara Croft'u canlandırıyorsunuz. Aksiyonu kesinlikle nefes kesiciydi. Oyunda kayıt seçeneği yok otomatik kaydediyor. Çok eğlenceliydi kesinlikle. Unutulmaz bir deneyim yaşamanızı sağlarken arkeolog olmaya da özendiriyor.

Oyunun teması Yamatai üzerine. Yamatai, Japonya'da Yayoi döneminde MS. 1. ve 3. yüzyıllar arasında var olan eski bir devletti.



Yukarıda ilk Sun Queen, Himiko'yu görüyorsunuz. Oyun fantastik ögeler içerse de çok da fantezi oyunu değil. Silah olarak yay, tabanca, otomatik tüfek, pompalı tüfek kullanıyorsunuz. 

Dövüş sahneleri aşırı zor değildi ama çok eğlenceliydi. Genelde bu tarz oyunda düşmanları gördüğümde arkamı dönüp kaçasım ya da dövüşmeden bir çıkış bulmak için ileriye doğru depar atasım gelirdi. (Mass Effect) Ama bu oyun gerçekten sizin savaştan zevk almanızı sağlıyor. 

Müzikleri de çok güzeldi. Tam yerinde ve etkileyiciydi. Ortamın ve oyunun atmosferine uygundu.

Square Enix'in bazı özelliklerini hiç sevmiyorum. Life is Stange'de de olduğu gibi oyunun en ücra köşelerine sayısız gizli nesne yerleştirmişler. Böyle yaptıklarında ana odağın oyundan uzaklaştığını sadece lootlamaya döndüğünü hissediyorum. Her şeyi toplamasam da oyunu %75'lik bir tamamlama ile bitirdim. Benim oyun sürem 15 saatti. 

Multiplayer çok fazla oynamadım ve çok da sevdiğim söylenemez.

Oyunun en efsanevi sahnesi kesinlikle radyo kulesine tırmandığımız kısımdı. Ayrıca final bossu kesinlikle tatmin ediciydi. Kararında ve harika bir oyundu.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm