Oyun Tavsiyesi- Nightshade / 百花百狼




Puan: 7/10

Yayıncı: D3 PUBLISHER


Platform: Windows 7 or 10, Nintendo Switch, PS vita

Seslendirme: Japonca

Yaş Sınırı: 16+

Oyun zamanı: ??

Fiyatı: 55 TL (+soundtrack 60 TL)

Tür: 


Otome Game, Macera

Tanıtım:


Sengoku Dönemi boyunca ninja klanlarının iki ayrı nifakları, Iga ve Koga on yıllar boyunca birbirleriyle savaştılar.

1593 yılında, Nobunaga Oda, Tensho Iga Savaşını başlattı, Iga ninjaları bu süreçte yok edildiler.

Kalan birkaç üye ise geçmiş rekabetlere rağmen Koga klanı tarafından özümsendi.

17 yıl sonra sonunda Sengoku Dönemi sona erdi ve Japonya birleşti.

Enju (Kahraman), Koga Klanının liderini Kondo Ueno'nun kızı, akranları gibi tam teşekküllü bir ninja olabilmek için özenle idmanlarına devam etti.

Sonunda ilk görevini başarıyla tamamlamıştı ki kendisini karanlık bir komplonun ortasında buldu.

SES:

Gekkamaru……Wataru Hatano
Kuroyuki……Hiro Shimono
Chōjirō Momochi……Kohsuke Toriumi
Hanzō Hattori……Kenjiro Tsuda
Goemon Ishikawa……Hikaru Midorikawa

Ennosuke Yamakura……Ryo Oshima
Kyara Mikumo……Saori Hayami
Kasumi……Megumi Han
Ieyasu Tokugawa……Kouki Miyata




Benim Görüşüm:

Oyunu bitirmedim. CG'leri çok güzel ama hikayesi yavandı. Gekkamaru'nun rotasını oynadım ve şok ediciydi. Oyunu oynamak isteyen, şimdiden satın almışlara sesleniyorum. En son o karakteri oynayın.

Seslendirme ve karakterler iyiydi ama baş karakterin gelişimi berbattı. Ufak bir değişim görür gibi olduğunuzda anlıyordunuz ki kuyruğunu kovalayan kediye dönmüşsünüz.

Ortalama bir oyundu çok da beklentiniz olmasın.


Karakterler:

1- Enju Ueno



Kōga'nın lideri Kandō Ueno ve Iga'nın eski lideri Tanba Momochi'nin küçük kız kardeşi Kagari'nin kızı.
İki fraksiyon arasındaki barışın sembolü, özenle yetiştirilmiş ve korunaklı bir hayat yaşamıştır. Bu yüzden masum, dünyanın yollarına aşina değil.
Özenle eğitim alarak klanına ve halkına katkıda bulunmayı arzulamaktadır.

Kısacası baş karakter.


2- Gekkamaru


Kahramanın koruması ve çocukluk arkadaşı. Aşırı korumacı biri.

Normal şartlar altında bu kadarını söyleyebilirdim ki... Maalesef ilk rota olarak Gekkamaru'yu oynadığım için hikayesini çok iyi biliyorum.

Şunu söyleyebilirim ki rotası o kadar sefil, perişan ve acınasıydı ki.. Eğer bu yazıyı İngilizce yazıyor olsaydım tam burada şu kelimeyi kullanırdım: Miserable.

Oynarken her üç saniyede bir 'Neden?' sorusunu soruyorsunuz. O kadar şok edici bir rota ki oyunun devamını oynamak için bende yeterli enerjiyi bırakmadı. Zaten her şey açığa çıkmıştı. 

Yani öyle bir rota ki kötü sonu almadan bile sizi yeterince üzüyor. Kötü sonu alacağımı hiç düşünmüyorum. Zayıf kalbim büyük ihtimal asla kaldırmaz. 

Yani eğer ki bu yazıyı okurken oyunu oynamak için bir istek gelirse sakın bu karakterden başlamayın.

Yani mantık çerçevesinde düşününce kesinlikle bu karakterden başlamalıyım diye düşünmüştüm.

Çünkü kahraman ile yakınlardı. Extra bölümünde birinci sırada bu vardı. Galeri de bile ilk sıradaydı. 

Hikayeye başlamak için iyi bir başlangıç olur diye düşünmüştüm. Bu sanki Nameless'a Tei'den başlamak gibi bir şey.

Çok fazla spoiler veriyor.

Ayrıca açık açık söyleyeceğim. Şu anda o kadar kaybolmuş hissediyorum ki kimsenin bu rotayı oynamasını istemiyorum. Tüm karakterler ölüyor. Alta yazdığım iki- üç karakter dışında hepsi ölüyor. 

Diğer rotaların böyle olmayacağını umuyorum.


3- Kuroyuki





Gekkamaru'nun erkek kardeşi. Kahramanın çocukluk arkadaşı. 8 yıldır uzakta bir görevde.

Aslında bu tarz atılgan karakterleri sevmem. İlk gördüğümde bunu düşünmüştüm. Bu çocuğun kabuğunun altında kesin bambaşka bir insan var.

Ama Gekkamaru'nun rotasında gördüğüm üzere çok sadık bir karakter. Ama o rotada fazla bilgi verilmiyor oynayınca editleyeceğim.

4- Chojiro Momochi




Iga klanının başının oğlu. Kahramanın kuzeni ve akıl hocası.

Bu tarz karakterleri hiç de sevmem! Hmpff!!  Yani bu tavrımın sebebi hiç de Gekkamaru'nun rotası sırasında Kahraman ile Gekkamaru'yu öldürmeye gelip, ardından Gekkamaru'yu zıvanadan çıkarıp, onu yaraladıktan sonra ikilinin ilişkisinden etkilenip görevinden vazgeçmek üzereyken rastgele bir ninjanın sıkmış olduğu bir tabancadan çıkan kurşun yüzünden ölmüş olması değil. Oh! Rahatladım valla!! Yorum yapmak istemiyorum şimdilik bu karakter için. Kendisini şimdilik tanımıyormuş gibi yapacağım.

5- Hanzo Hattori




Tokugawa'nın koruması gibi bir şey. Iga klanıyla bir ilişkisi var.

Aslında rotası  hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyorum. Bildiğim tek şey Gekkamaru'nun rotasındayken bize çok yardım ettiği. O olmasaydı bizim kız ilk çukurda intihar ederdi. 

Oyunu oynayanların neredeyse hepsi bu karaktere aşık olduklarını falan söylüyordu. Şu anda acayip pişmanım kendi kafama göre hareket edip de direk Gekkamaru'nun rotasına daldığım için. Ama bunun rotası baya farklı olacak gibi hissediyorum çünkü rotaya yaklaşınca common route'da olsa bile size verilen görev değişiyor. Şimdilik rotanın girişindeyim boş bir zamanımda hepsini bir anda okurum.

Şimdi gelelim asıl söylemek istediklerime Hanzo'nun seslendirmeni Tsuda Kenjiro!! Bu kim 
mi? K:Missing kings, Mikoto Suah! Lütfen bana bunun kim olduğunu bilmediğinizi söylemeyin! En harika seiyuulardan biridir. Neredeyse her animede ufak da olsa bir parmağı vardır.

Şimdi gelelim biraz genel kültür arttırmaya...

Ben ilk defa Hattori Hanzo ismini Uma Thurman'in filmi olan Kill Bill'de duymuştum.

Vikipedi kaynağına göre Sengoku döneminin ünlü samuray ve ninja ustasıydı. Tokugawa Ieyasu'nun hayatını kurtardı ve daha sonra birleşik Japonya'nın kurulmasına yardımcı oldu.

Bu konu hakkında daha fazla bilgi istiyorsanız lütfen bu linke bakın: https://geekyapar.com/metro/tarihin-seyrini-tek-basina-degistiren-ninja-hattori-hanzo-kimdir/

6- Goemon Ishikawa



Oyunun başında bahsedilen hırsız.

Hadi ama!! Spoiler falan vermedim. Her akıllı canlı galeriye girdiğinde resminin altındaki kocaman Goemon yazısını görebilir.

Bu karakter hakkında çok az şey bilmeme rağmen oldukça oynak bir karakter. Lol.

Açık kahverengi saçlarıyla o turkuaz gözleri o kadar birbirlerine yakışıyorlar ki...

Her neyse. *öhö*

Yine Vikipedi'den alınan bir bilgiye göre, fakirlere vermek için altın ve diğer değerli eşyaları çalan yarı efsanevi bir Japon haydut kahramanıydı. O ve oğlu, Sengoku dönemi savaş ağası Toyotomi Hideyoshi'ye yapılan suikast girişiminin ardından halk arasında canlı olarak kaynatıldı.

Yani bir çeşit Japon Robin Hood.

7- Ieyasu Tokugawa



Bu karakter hakkında neredeyse hiçbir şey bilmiyorum.

Gerçek Ieyasu'ya gelirsek kendisi Hideyoshi'ye karşı Oda Nobunaga ile birlik olur. Sonunda Toyotomi Hideyoşi ile barışarak, 1590'da Edo Kalesine girdi. Hideyoshi'nin ölümünden sonra Sekigahara Savaşı’nı kazanmasıyla büyük üne ve daha da büyük bir güce kavuşmasının ardından Edo’da bir Shogunluk kurar. 

8- Hideyoshi Toyotomi



Oyundaki kötü karakter. Diğer rotaları bilmiyorum ama eğer Gekkamaru'nun rotasını oynadıysanız bu karakterden sadece nefret ediyorsunuz. Başka bir şey değil. Tamamen nefret.

Yani oyunu yapan kişiler Hideyoshi'yi hiç sevmiyorlarmış demek ki... Biz de bir tarihi karakteri bu kadar kötü bir role koysalar kesinlikle olay çıkar.

Yazıyorum valla. Zaten bu yazıyı da kimsenin okuduğunu düşünmüyorum.

Spoiler!!

Sadece oğluna uygun bir vekil bulabilmek için bir yarışma düzenliyor. Bu yarışma için kendisini ölü olarak gösteriyor ve Koga ninjalarını senin ardından gönderiyor. Her bir kişiyi bir warlord tutuyor.

Hikayenin sonunda ise tüm yarışmacılar(Koga ninjaları) öldüğü için oyun beraberlikle sonlanıyor.

Kahramanın bunları öğrendiği kısım o kadar sefil bir yerdi ki ben de içimde kabaran öfkeyi tamamen hissedebildim.

Gerçek Hideyoshi'ye gelirsek, Oda Nobunaga'nın emri altında yavaşça yükselmiş bir köylü imparator.

Japonya'nın ikinci büyük birleştiricisi olarak görülür.Ölümünden sonra iç savaş çıkmış bu sefer Ieyasu Japonyayı birleştirmiştir.


9- Mitsunari Ishida

Hideyoshi'ye hizmet ediyor.

10- Kando Ueno

Koga klanının başı. Pislik bir karakter fazla beklentiniz olmasın.

Şimdi internette gördüm de gerçekten de Koga klanı varmış. Bu ninja işlerini pek anlamasam da nedense tarih dersinde bu tarz şeyler işlemek çok eğlenceli olurdu.

Ninjustu falan :D

11- Ennosuke

Kahramanın arkadaşı.

12- Kyara

Kahramanın arkadaşı.

13- Kasumi

Kahramanın arkadaşı.


Not: Bu Ieyasu ve Hideyoshi'nin ilişkisini çok da anladığım söylenemez.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm