Oyun Tavsiyesi - Undertale




Puan: 10/10

Yayıncı: tobyfox


Platform: Windows XP, Vista, 7, or 10, Nintendo Switch, PS4, PS vita

Yaş Sınırı: 12+

Oyun zamanı: Yaklaşık 6 saat (Ama asla bir kere oynayıp bırakamayacaksınız)

Fiyatı: 18 TL (+soundtrack 27TL)

Tür: 


RPG


Tanıtım:


Uzun zaman önce, dünyada iki ırk hüküm sürerdi: İNSANLAR ve CANAVARLAR.


Bir gün, iki ırk arasında bir savaş çıktı.

Uzun bir çatışmanın ardından, savaşı insanlar kazandı.

Canavarları bir büyüyle yer altına hapsettiler.

Yıllar sonra...

EBOTT DAĞI

201X

Efsaneye göre bu dağa tırmananlar bir daha geri dönmezlermiş.


Özellikleri:


  • Öldürmek gerekli değildir. Öldürmeden yolunuza devam etmenizi sağlayacak eşsiz bir savaş sistemi.
  • Harika soundtracklar ve orijinal karakterler.
  • Ruhlu ve karakter zengini mizahi bir hikaye işleyişi.
  • Tüm bosslarla arkadaş olabilirsiniz!
  • Kalp ısıtan bir hikaye ve rahatlatıcı atmosferler.
  • Her an aksiyon dolu ve beklenmedik olaylar...........................

Benim Görüşürüm:

Doğruyu söylemek gerekirse bu oyunu ne bekleyerek indirdiğimi hatırlamıyorum. Tek hatırladığım şey oyunu ilk bitirdiğimde kendi kendime böyle bitemez dememdi.

'Böyle bitemez! Hadi tekrar deneyelim!'

Oyunu ikinci bitirişimde gerçek mutlu sonu alabildim ve harika bir histi.

Ama neden bilmiyorum.. Oyunu bitirdikten sonra hemen resetledim.

Pişman oldum tekrar mutlu sonu almak istedim, tekrar mutlu son alıp öylece bıraktım. Sonra kardeşim oyunu oynamak istedi ben de 'Buyur oyna!' dedim.

Şimdi kardeşim hala ilk oyununda ve aylardır şelalelerde... Kısacası oynamıyor...

İçimdeki bir dürtü oyunu bitir de hepsi mutlu sonlarına tekrar kavuşsun diyor ama oyuna dokunmayacağım. Onunda bu sonu görmesi lazım.

Hadi ciddi anlamda incelememe geçeyim. Bahsedeceğim konuları şöyle başlıklara toplarsak:
  1. Müzik
  2. Hikaye
  3. Deltarune

1. Müzik

Oyunun hikayesi güzeldi ama müzikleri de çok güzeldi. Oyunu yıllar önce bitirmeme rağmen hala müziklerini dinliyorum.

Son zamanlarda bir gitar aldım. Onun üzerinde His Theme'yı çalmaya çalışıyorum.

Oldukça basit aslında :D

Oyunu ilk kez oynuyorsanız ve sadece normal sonda bitirdiyseniz birçok güzel soundtrack'ı kaçırdınız demektir.

Gerçekten iyi sonu aldıktan sonraki ben ile önceki ben arasında dağlar kadar fark olmuştu.

Neyse burada müziklerden bahsediyorduk,,, kendimi kaptırınca duramıyorum bu konuda :D

En harika şey ise tüm bu müziklerin Toby Fox tarafından yapmış olması.

Öhö.. öhö... Adam bir dahi... Gerçekten...

Oyunu bitirdikten sonra ben de bağımsız yapımcı olarak çalışıp kendi oyunumu yapmayı istedim. Bu yüzden bilgisayar mühendisliğini seçmeyi aklıma koymuştum. 

Üniversite sınav sonucu geldiğinde sıralamam 3000'lerdeydi çok rahat İTÜ'ye girebiliyordum. Bilmiyorum ama o yaz tatilinde beni etkileyen çok fazla insanla tanıştım bu yüzden fikirlerim 360 derece döndü ve bir tıp fakültesine girdim.

Okula devam ederken bazen bırakmayı düşünüyorum ama her zaman değil. Burada da kendi ilgi alanım olan şeyler bulabildim ama... Yine de kodlama öğrenip bir oyun yapmak daima hayalim olarak kalacak.

Tabii ki müziklerde de liste yapmasam olmaz. :D

En aşağıya tüm soundtrackların olduğu bir link bırakacağım.

1- Undertale  (1:10:57)
2- Hopes and Dream
3- His Theme
4- Ruins
5- Memory
6- Waterfall
7- An Ending
8- Finale
9- Don't Give Up
10- ASGORE
11- Hearthache
12- Spear of Justice
13- NGAHH!!
14- Uwa!! So Temperate
15-Uwa!! So Holiday
16- Spider Dance
17- Snowy
18- Determination
19- Small Shock



2. Hikaye

Çok sıradan ve orijinalliği yokmuş gibi geliyor hikaye. Bence de temel olarak çok basitti. 

İnsanlar ve canavarlar savaşıyor ve savaşı insanlar kazanıyor. Bunun sonucu olarak canavarları Ebott Dağ'ının altına mühürlüyorlar.

Canavarların mührü kırabilmesi için yedi insan kalbine ihtiyaçları var.

Şu ana kadar altı tanesini toplamışlar ve oynadığınız karakter de 7. olacak.

Harabelerdeyken Toriel adındaki sevimli bir karakter sizin Asgore ile buluşmanızı engellemeye çalışıyor. Çünkü Asgore'a giderseniz öldürüleceğinizi düşünüyor.

Toriel'den ayrıldıktan sonra çeşitli karakterlerle dostluklar kurup, çeşitli bosslarla savaşıyorsunuz.

Yüzünüzde bir gülümsemeyle oynamaya devam ederken sonunda Asgore'un yanına geliyorsunuz. Bundan sonra yolcuğunuzu nasıl geçirdiğinize göre yargılanıyorsunuz.

Eğer iyi bir çocuk olup kimseyi incitmediyseniz, iyi sonu alabilirsiniz. Eğer ufak hatalar yapmışsanız normal sonu alırsınız ve eğer kötü bir çocuksanız....

Her neyse amacım spoiler vermek falan değil. Oyunun yolculuk kısmı çok zevkli ve hikayeyi yavaş yavaş keşfetme şekli oyuna mistik bir hava vermiş.

Oynanışı eğlenceli ve çok kolay!!

Günümüzdeki oyunlar gibi karışık arayüzü veya grafikleri yok.

Her şey çok açık ve net.

Sizin yapmanız gereken sadece oyunun dünyasını keşfetmek. :D

En sevdiğim karakter Toriel ve Undyne. :D Kadınları gücü!


Hikaye size daha önceden fark etmediğiniz birçok gerçeği fark ettirecek.

Mesela arkadaşlık, bağlılık, sadakat ve en önemlisi ise merhamet.

Affetmenin en güzel anlatıldığı oyun bu olsa gerek.

Affetmek bu dünyadaki hem en kolay hem de en zor şey olabilir.

Bu oyun zaten tamamen bunun üzerine kurulu :D

Bu aralar bunu unutmuşum. Sanırım tekrar hatırlamak benim için de iyi oldu.

3- Deltarune

Serinin devamı olarak geçse de ben çok beğenmedim.

Sadece ilk bölümü oynamama rağmen hangi seçimi yaptığın fark etmeksizin aynı sonu alıyordun. Bence yaptıklarının bir bedeli olmalı mantığını oluşturmuş Undertale'in üzerine böyle bir oyun çıkarmak akıl karı değil.

Devamını oynayacağımdan emin değil. Her şeyi kararında bırakmayı seviyorum ben.




Daha bahsetmediğim tonlarca şey olmasına rağmen umarım bu oyuna ilginizi çekmeyi başarmışımdır. Bugün youtube'da dolaşırken yeni çekilmiş Undertale oyun videoları gördüm. 

Klasiklerden olmuş bir oyun için sanırım bu kadar uzun bir tanıtım yazmama gerek yoktu. :D





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Obsessive Servant 0. Bölüm

GİS Anatomisi

Stepmother 6. Bölüm