Novel Tavsiyesi - My Disciple Died Yet Again


Puan: 7/10

Tür: 
Aksiyon, Macera, Komedi, Romantik, Dram, Fantastik, Josei, Dövüş Sanatları, Xianxia

Yazar尤前

Tanıtım:

Oyun tasarımcısı Zhu Yao, yanlışlıkla şu anda geliştirilmekte olan yeni bir xianxia VR oyununa geçer.  Orada en güzel erkek ölümsüz Yu Yan'ın öğrencisi olur ve kendi öğrencisine kavuşana kadar 16 bin yıl beklemek zorunda kalan Yu Yan öğrenci sine kavuşmuştur. Yu Yan, Zhu Yao'ya dikkatlice öğretir ve ona çok değer verir.  Ama Zhu Yao nihayet onun öğretilerinden bazılarını anlamaya başladığında, aniden ölür.  Yu Yan daha sonra yeni bir öğrenci olarak yeniden doğmuş Zhu Yao alır ve tekrar ölür.  Daha sonra başka bir öğrenci alır ve bir kez daha ölür…

Benim Görüşüm:

Tanıtım size ne kadar absürt geldiyse hikayenin kendisinin de o kadar absürt olduğunu söyleyebilirim. Normal şartlar altında bu kitaba 10 puan verebilirdim ancak benim için bazı kritik şeyleri uygulamadığı için puan kırdım. 

İlk olarak karakterlerden bahsedecek olursak baş karakterimiz Zhu Yao, modern zamanda bir bir programcı. Kişilik olarak iyi niyetli ve dürüst ancak biraz saf. Hatta fazlaca saf. Bu saflığın en önemli sebebinin yazar olduğunu düşünüyorum. Çünkü hikaye ilerlerken yazar karakterlerini unutuyor. Bir olay gerçekleştiğinde sahnedeki tüm karakterlerin tepkisini göstermek yerine, yazar bize sadece o olaydan sonra neler olduğunu anlatıyor. Böyle bir durumda ise baş karakter çoğu zaman tepkisiz kalıyor. Aslında tüm karakterler tepkisiz kalıyor. 

İlk başlarda hikayenin çok komik ve eğlenceli olduğunu düşünmüştüm. Ancak karakterlerin tepkisizliği ve diyolog eksikliği çok kısa sürede sıkılmama yol açtı. Yine de üç cildi okuduktan sonra bu karara vardım. İlk cilt çok komikti, ikinci cilt fena değildi, üçüncü cilt ise tamamen boştu. 

Yazar olay örgüsü olarak okuyucuyu sürekli şaşırtıyor ve şikayetim kesinlikle bu konu ile ilgili değil. Sorun yazarın karakterlerini işleyememesi, yeterli dünya inşası yapmaması ve sinir bozucu tekrar eden replikler. Mesela "Momma's egg" veya "Your sister's desire". Çince de bu argolar bir anlama gelebilir ancak ingilizce olarak tamamen anlamsızlar. 

Sonuç olarak okunmaya değer mi? Belki ilk cilt değer ancak devamını okumak ister misiniz onu siz karar vermelisiniz. 

Ayrıca serinin televizyon dizisi ve manhuası var. Dizisinin başına bakmıştım. Oyunculuk ve çekimleri tek kelimeyle berbattı. Ancak manhuası sanırım kitabın kurgusuyla birebir. Ancak manhuayı okurken kitabın diyalogsuzluğu daha çok belli oluyor. Bu yüzden kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

GİS Histolojisi

Böbrek Anatomisi/Fizyolojisi/Hastalıkları

Film Eleştirisi - Hush